Kvinnoklinikens mottagning

Kvinnoklinikens mottagning

, Västerås

Västmanlands sjukhus Västerås, ingång 31, våningsplan 2, Västerås, 72189

Viktig info! Byggnation pågår. Det pågår markarbeten i området inför bygget av det nya akutsjukhuset. Information om pågående och planerade arbeten på sjukhusområdet i Västerås finns på webben: www.regionvastmanland.se/arbeten Det finns skyltning och hänvisningar på området i de fall då vägar är avstängda eller leds om.

Här finns mottagning för gynekologiska besvär, fertilitetsmottagning, preventivmedelsrådgivning, abortärenden, vulvamottagning samt inkontinensvård. All rådgivning och tidsbokning till både Västerås och Köping sköts av barnmorskor i Västerås. På mottagningen i Västerås finns även en operationskoordinator som hanterar väntelistor och planerar operationer. Gynekologiska operationer utförs på sjukhusen i Köping och Västerås. Telefonnummer: Uroterapeut: 021- 17 41 64 Operationskoordinator: 021- 17 32 22

Informationen uppdaterades 14:27 - 19 mar, 2024

22 maj, 2022

Väldigt vänligt bemötande av all personal, kände mig trygg(Då jag alltid är orolig vid besök på lasarettet) tusen tack😁❤

11 okt, 2021

Fick vänta 25 min efter utsatt tid. Läkaren svarade i mobilen under gynundersökningen! Tyckte jag fått hjälp då jag blivit undersökt, men man blir ju inte frisk av undersökning. Rörigt och oprofessionellt. Mina besvär av en förlossningsskada förminskades. Låg kompetens om förlossningsskador.

6 jul, 2021

Jag följde med min dotter som är 16 och inte har legitimation. Jag behandlades som pesten. Barnmorska som blängde på mig så att jag förstod något var fel. Jag frågade henne och fick den kallaste sarkastisk bemötande. Läkaren som gick förbi suckade när vi frågade om jag fick vara kvar. När jag frågade En ssk/uska vart vi skulle checka in då vi missade pekade hon i en rikting utan att säga ett ord. När jag då vill ha en exakt förklaring så sträckte hon sig till att kunna kläcka ut sig ett par krystade ord. Jag vill bara lämna stället omedelbart. Jag är inte lätt kränkt med ni lyckades idag.

16 mar, 2018

22 feb, 2017

Här kan du se omdömen som Kvinnoklinikens mottagning har fått i Nationella Patientenkäten.

Gynekologi