Högsby hälsocentral

Om Högsby hälsocentral

Vi erbjuder dig hälso- och sjukvård av personal med bred kompetens och lång yrkeserfarenhet. Vi ger dig nära och trygg vård, oavsett vart i livet du befinner dig.

Hos oss jobbar verksamhetschef, distriktsläkare, sjuksköterskor, distriktssköterskor, undersköterskor och medicinska sekreterare. Vi har även en sjukskrivningskoordinator, som fungerar som länk mellan läkare, den sjukskrivna och Försäkringskassan.

Utöver läkarmottagning inom allmänmedicin har vi specialistsköterskemottagningar inom astma/KOL, diabetes, inkontinens, blodtryck, demens, vaccination, risk/missbruk samt livsstil. Hos oss kan du få hjälp med att ändra dina levnadsvanor. Vi arbetar alltid för att du ska få bästa möjliga vård utifrån dina behov.

Välkommen till oss!
Verksamhetschef Therese Silvander Ahlrik

Lista dig hos Högsby hälsocentral

KRY är en modern vårdgivare med patientens behov i fokus. Hos KRY kan du snabbt få den hjälp du behöver, via video direkt i mobilen. Träffa erfarna läkare, sjuksköterskor och legitimerade psykologer var du än befinner dig, inom bara några minuter – dygnet runt, årets alla dagar. Få hjälp med professionell bedömning och behandling samt recept och sjukintyg eller remiss till vidare vård.

Dr Mobergers väg 6, Högsby - visa på karta
Distriktssköterskeverksamhet, Husläkare / vårdcentral, Livsstilsmottagning, primärvård, Vaccinationsverksamhet

Högsby hälsocentral

07:19 - 11 feb, 2020 skrev: