Medicinklinik Diabetessköterske- och fotmottagning Karlshamn

Om Medicinklinik Diabetessköterske- och fotmottagning Karlshamn

Vid diabetesmottagningen behandlas behandlas patienter med typ 1-diabetes (barn- och ungdomsdiabetes) och i vissa fall även patienter med typ 2-diabetes (åldersdiabetes) efter remiss från läkare på vårdcentral.

Diabetesläkare, diabetessköterska, dietist och fotvårdsterapeut samarbetar för att ge god vård enligt de nationella riktlinjer som finns för vård och behandling vid diabetes.

Vi har även en fotmottagning. Läs mer om diabetes och vad vi erbjuder under fliken Vårt utbud.

Blekingesjukhuset, Entrévägen, byggnad 1 - visa på karta
  • Måndag - Fredag 11:00 - 12:00 Talsvar
Du behöver remiss för att komma till oss.
Diabetesvård

Medicinklinik Diabetessköterske- och fotmottagning Karlshamn