Liljeholmens vårdcentral

, Hägersten-Älvsjö

Liljeholmstorget 7,plan 4,Stockholm, 11794 Hägersten/Liljeholmen

Vi har begränsad möjlighet att hjälpa dig via 1177.se. Däremot via appen Alltid öppet kan du chatta med oss, boka tid för besök eller boka videomöte.

Till oss är du välkommen både vid tillfälliga besvär och kroniska sjukdomar. Vi ger dig en kvalificerad medicinsk bedömning och strävar efter att hjälpa dig på bästa sätt. Vi utreder och behandlar de flesta sjukdomar och besvär.
Från och med 1 mars är vaccin mot kikhosta gratis för dig som är gravid v 16+. Se kontaktuppgifter nedan för att boka tid.

Våra öppettider är vardagar 8-17. Ring: 08-123 67 900.
Samt lördagar och söndagar 10-16. Ring: 08-123 67 950 eller ring 1177

Godkänd Astma-/KOL-mottagning
Psykisk ohälsa barn och unga samt vuxna

När vårdcentralen har stängt och du inte kan vänta går det bra att kontakta 1177 på telefon för rådgivning och hänvisning – ring telefonnummer 1177. Vid livshotande tillstånd ring 112.

Informationen uppdaterades 13:46 - 4 mar, 2024

3 apr, 2024

Har gått på Liljeholmen runt 10 år Har alltid blivit väl omhändertagen och fått en superbra vård. Jag går hos samma läkare, men några gånger träffat andra dom har alla varit empatiska och trevliga.

21 feb, 2024

Jag har en och samma läkare på VC (sedan två år) som är mycket kunnig och inkännande. Läkaren ser till att remiss ordnas när så behövs och följer alltid upp detta med telefonsamtal.

11 nov, 2023

Fem stjärnor som omdöme på fyra frågor är mitt bästa betyg någonsin. Jag är mycket tacksam för den vård jag fått på Liljeholmens VC

3 okt, 2023

Fick ett mycket otrevligt bemötande då sköterskan som ringde upp sa direkt att du hör inte till vår vårdcentral, sen la hon på luren. "Oavsett var du är listad har du alltid rätt att söka vård på vilken vårdcentral du vill, i hela Sverige. Du bör dock i första hand vända dig till den vårdcentral du är listad på."

27 sep, 2023

Sökt vård för min 5 åriga son vid 2 tillfällen. Fick tid till läkare snabbt båda gångerna. Första gången konsulterade läkaren en barnläkare då hon själv inte kunde ge svar. Fick sedan bra återkoppling. Andra gången var mer akut - infektion, och vi fick en uppföljande tid veckan därpå för kontroll om han inte var frisk då. Upplever vården som mycket bra. Trevlig personal i receptionen. Snälla och bra läkare. Inget att klaga på.

Här kan du se omdömen som Liljeholmens vårdcentral har fått i Nationella Patientenkäten.

Lördag - Söndag:10:00 - 16:00

Tfn 08 123 679 50

Vardagar

Lördag - Söndag:09:15 - 15:45

Vaccinationsverksamhet, Medicinsk fotvård, Distriktssköterskeverksamhet, Kuratorsverksamhet, Tobaksavvänjning, primärvård, Allmänmedicin, Psykologverksamhet, vuxna, Diabetesmottagning, primärvård, Livsstilsmottagning, primärvård, Inkontinensmottagning, primärvård, Psykologverksamhet, barn och ungdom, Vårdcentral (BT), Astma- och KOL-mottagning, primärvård, Hypertonimottagning, primärvård