Skagerns Vård och Hälsoenhet, Gullspång

Om Skagerns Vård och Hälsoenhet, Gullspång

Vi är en godkänd vårdcentral inom VGPrimärvård,
med daglig verksamhet i Gullspång och Hova.

Våra distriktsläkare tar emot patienter efter tidsbokning,
vid sjukdom och/eller vid behov av olika slags intyg, t ex körkortsintyg.

Våra sjuksköterskor har olika specialområde, bland annat Astma/Allergi/KOL, Diabetes, Hälsovård och Livsstilsfrågor. Vanliga vaccinationer inför resor och fästingvaccin, finns alltid hemma. Mottagning sker efter tidsbokning.

BVC för nyfödda barn och barn upp till 6 års ålder,
vi samarbetar med familjecentralen i kommunen.

Mottagningen har legitimerad psykoterapeut.

Provtagning alla vardagar 08.00 – 09.30.
Mottagningen i Gullspång, Hemgatan 10, 547 31 GULLSPÅNG
Mottagningen i Hova, Mariestadsvägen 6, 548 31 HOVA