Barn- och ungdomsavdelning lasarett, Visby lasarett

Barn- och ungdomsavdelning

, Visby

S:t Göransgatan 5,Visby lasarett,VISBY, 62184 Visby lasarett

Barn- och ungdomsavdelningen är en allvårdsavdelning. Här vårdas alla barn och ungdomar, 0-20 år på Gotland som är i behov av inneliggande sjukvård. På vår neonatalenhet vårdar vi nyfödda barn som är sjuka eller för tidigt födda.

Avdelningen bemannas dygnet runt av barnspecialiserade sjuksköterskor, undersköterskor och barnsköterskor. Tillsammans med barnläkare och läkare från kirurg, ortoped, öron-näsa-hals, ögon samt psykiatrin har vi som mål att alla barn och familjer får en trygg och säker vård.

Vi har lekterapi och skola på avdelningen där specialpedagog och skollärare finns att tillgå.

Vi har nära samarbete med BUP, habiliteringen och socialtjänst.

Dagvård:
Integrerat på avdelningen ligger vår barndagvård. Hit kommer barn och ungdomar som ska opereras men som inte behöver sova kvar över natten samt alla med längre behandlingar. På dagbarnvården jobbar barnsjuksköterskor och läkare. Dagbarnvården nås på eget telefonnummer: 0498 - 26 87 88.

Enhetschef Maria Sundby

Informationen uppdaterades 12:17 - 29 apr, 2024

Måndag - Söndag:00:00 - 23:59

Besökstider

Måndag - Söndag:00:00 - 23:59

Ta kontakt innan

Sjukhus (BT), Kirurgi, barn och ungdom, Medicin, barn och ungdom, Neonatalvård, Lekterapi, Akutverksamhet vid sjukhus, barn- och ungdomskirurgi, Akutverksamhet vid sjukhus, barn- och ungdomsmedicin, Akutverksamhet vid sjukhus, barn- och ungdomsortopedi