1.62

Vårdcentralen Visby Norr

Brömsebroväg 8,VISBY

Vårdcentralen Visby Norr

1.62
Vår drop-in-mottagning är stängd Vårdcentralerna på Gotland stänger drop in-mottagningarna från och med den 16 mars. I enlighet med nationella riktlinjer vill vi uppmana dig att stanna hemma om du är sjuk. Om du har symptom på luftvägsinfektion, även lindriga, ta kontakt med oss eller 1177 för rådgivning. Vi bedömer om du behöver vård eller provtagning och guidar dig i så fall vart du skall bege dig. Om du redan har en bokad tid Angående din planerade kontakt med sjukvården och i enlighet med nationella riktlinjer vill vi uppmana dig att stanna hemma om du är sjuk. Om du har symptom på luftvägsinfektion, även lindriga, vill vi att du tar kontakt med den vårdinrättning du är bokad till. Vi vill också uppmärksamma dig på att vi kan behöva boka om ditt besök med kort varsel. Behöver du råd eller har frågor om din infektion - kontakta 1177! Enhetschef Ingela Fungbrant

Informationen uppdaterades 10:55 - 4 jun, 2021

1.62 / 5

8 jun, 2021 Helen H. skrev:

Det går inte att få läkartid, ingen rehabkordinator eller kurator. Enbart hyrläkare som inte kan hjälpa till med intyg eller återkopplingar.

4 maj, 2021 Eva M. skrev:

Jag har fullmakt för min mor angående mediciner och skall sköta hennes dialog med läkare SSK osv och varje gång som jag har bett att bli uppringd så ringer min mor som inte förstår och inte kan redogöra för läkare och annan personal så ringer dom ändå upp henne. Har försökt att nå verksamhetschef för uppföljning och få veta vart problemet ligger men inte fått något återkopplat. Tycker ni skall satsa på utbildning av er personal som sitter i telefonrådgivning.

7 feb, 2020 Ami M. skrev:

22 nov, 2019 marianne m. skrev:

det är mycket svårt för oss äldre utan dator och utan mobil, att förstå, ringa och boka tid, det måste bli bättre. Det är idag rätt så svårt att komma fram tyvärr. För mig som har färdtjänst så måste jag betala 130 kr dit och 130 kr hem, bara för ett enkelt samtal på vårdcentral.

Måndag - Torsdag : 06:30 - 15:30
Fredag : 06:30 - 15:00