Öppet, idag till 17:00

Vårdcentralen Slite, Gotland

Storgatan 79,SLITE

Vårdcentralen Slite, Gotland

Vårdcentralen Slite - liten enhet med stort hjärta! Hos oss får du träffa engagerad personal med en teamkänsla utöver det vanliga som får verksamheten att blomma och utvecklas. Att göra vården lika bra för alla, oavsett diagnosgrupp, är en stark strävan hos oss. Tack vare ett stadigt fundament i form av olika professioner, som brinner för sitt uppdrag och hjälps åt med att stötta vikarierande läkare, har vi erbjudit god vård till våra drygt 5 000 listade patienter. På vårdcentralen arbetar ett 15-tal medarbetare. Sedan februari 2019 har verksamheten en fast distriktsläkare. Vi har även en ST-läkare och en AT-läkare. Vi har sjuksköterskeledda mottagningar för telefonrådgivning, hjärtsvikt, levnadsvanor, diabetes, demens och spirometrier. Dessutom har vi undersköterskemottagning som arbetar i team med sjuksköterskor och läkare. Precis som på vårdcentralen i Hemse har även Slite, som också är en glesbygdsvårdcentral, många akutbesök såsom bröstsmärta och sårskador. Enhetschef Marina Svensson

Informationen uppdaterades 09:02 - 25 feb, 2021

Måndag - Torsdag : 06:30 - 15:30