Öppet, idag till 17:00

Vårdcentralen Hemse, Gotland

Hagagatan 30,HEMSE

Vårdcentralen Hemse, Gotland

Välkommen till Hemse vårdcentral på södra Gotland, belägen ca fem mil söder om Visby. Vi som arbetar här är en styrka på drygt 30 medarbetare med cirka 10 000 listade patienter. Vi arbetar i tvärprofessionella team för att stärka kontinuitet samt patientsäkerhet. Teamen är bla inom blodtryck, hjärtsvikt, diabetes, sår, psykosocialt team, astma/ KOL, äldreteam, levnadsvanor. Vi arbetar förebyggande och har ett hälsorum som du kan nyttja de tider vårdcentralen är öppen. Vi erbjuder hjälp med tobaksavvänjning. Vi har planerad, uppsökande samt akut verksamhet. Vi har flertal skolor/ informationsträffar som du kan läsa om på vårt instagramkonto @viarhemsevårdcentral. Vi arbetar ständigt för att förbättra patientkontinuiteten, därför har de patienter som inte har en namngiven listad läkare istället en namngiven listad sjuksköterska. Verksamhetschef är Ann Hovland-Tånneryd. Personalen på Hemse Vårdcentral

Informationen uppdaterades 09:02 - 25 feb, 2021

1 / 5

2 maj, 2021 Linda R. skrev:

Värsta vårdcentralen oavsett var i Sverige man är. Arrogant personal från "topp till tå", okunniga, otrevliga och helt utan empati.