Specialistcentrum Barn och Unga Gamlestaden, Göteborg

Om Specialistcentrum Barn och Unga Gamlestaden, Göteborg

Barn- och ungdomsmedicinska mottagningen i Gamlestaden är en del av Angereds Närsjukhus.
Angereds Närsjukhus upptagningsområde är främst Bergsjön, Gunnared, Kortedala och Lärjedalen men vi tar emot patienter från andra områden också.

Gamlestadsvägen 2-4 Hus B2, 415 11, Göteborg - visa på karta
Vi tar emot barn upp till 18 år. Alla besök är tidsbeställda. Akuta besök prioriteras för barn under 1 år. Vi som arbetar på mottagningen är barnläkare, barnsjuksköterskor, sekreterare, psykolog och dietist. På mottagningen finns också ett flyktingbarnteam
Allergologi, Allergologi, barn och ungdom, Dietist, Kardiologi, barn och ungdom, Kuratorsverksamhet, Medicin, barn och ungdom, Neurologi, barn och ungdom, Neuropsykiatri, barn och ungdom, Psykiatri, barn och ungdom, Psykologverksamhet, barn och ungdom, Psykoterapi, barn och ungdom, Överviktsvård