Öppet måndag från 08:00

Kuratorsmottagning barn, Göteborg

Remissvägen 8, 416 50, Göteborg

Kuratorsmottagning barn, Göteborg

Kuratorn står för den psykosociala kompetensen i sjukvården och arbetar utifrån ett helhetsperspektiv på människan. Tillsammans med dig som patient eller närstående undersöker vi vilka behov som finns i familjen. Utifrån dessa behov tillhandahåller vi stöd som kan bidra till att öka er förmåga och möjlighet att hantera er förändrade livssituation. Vi erbjuder: - Stöd i akuta krissituationer - Stödjande och behandlande samtal - Information om samhällets stöd och resurser - Stöd och råd i kontakten med olika myndigheter till exempel Försäkringskassan och Socialtjänsten Vi som arbetar som kuratorer på Drottning Silvias barn- och ungdomssjukhus är socionomer. Oftast har vi även vidareutbildningar till exempel grundläggande psykoterapiutbildning, master-/magisterutbildning i socialt arbete, kris- och konflikthantering, sexologi, barn och sorg och så vidare. Ålder: Vi tar emot patienter upp till 18 år och deras närstående.

Informationen uppdaterades 16:13 - 19 apr, 2021

Måndag - Torsdag : 08:00 - 16:00