Närhälsan Torslanda vårdcentral, Torslanda

Närhälsan Torslanda vårdcentral

, Nolered

Nordhagsvägen 2 A, 423 34, Torslanda, 42334 Torslanda

Vaccination, Covid-19 (april 2024) FHV rekommenderar följande personer en vaccinationsdos i april 2024: • 80 år och äldre. • Personer, 65-79 år och som också har dagliga omsorgsinsatser från exempel SÄBO/korttids-boende, hemtjänst, LSS-boende. Välkommen att boka Covid-19 vaccination genom att boka web-tider här via 1177 boka tid - Covidvaccination alternativt ringa till oss och boka tid. Alla besök till läkare och sjuksköterska bokas via telefon på 031-74 78 640. Vi skickar ut kallelser via 1177.se Logga in på 1177.se för att se dina meddelanden och kallelser. Ett stöd för cancerberörda https://goteborg.kraftenshus.se All provtagning stänger fredagar och dag före röd dag 11:30. Finns webtider att boka här på sidan för provtagning eller Ring och boka tid 031-74 78 640. För provtagning Järn/Ferritin ska provet tas innan klockan 10:00.

Välkommen till Närhälsan Torslanda vårdcentral och Torslanda BVC. Vi erbjuder alla delar i primärvårdsuppdraget. Vi erbjuder läkarkontakter. Därutöver finns sjuksköterskor med specialkompetens inom astma-KOL, diabetes, blodtrycksmottagning och demens. Enheten har psykologer och kurator samt tillgång till sjukgymnastik. Skelett- och lungröntgen utförs på Evidia röntgen på Hisingen. Vi samverkar med Närhälsan Hisingens jourcentral dit vi hänvisar er övriga tider när vårdcentralen inte är öppen. Vi har en stor och välbemannad BVC med barnsjuksköterskor, barnläkare och barnpsykolog. I nära samarbete med BVC har vi mödravårdscentral och ungdomsmottagning. Vårdcentralschef Marie Berg marie.l.berg@vgregion.se Tfn: 031-747 86 47.

Informationen uppdaterades 14:21 - 7 mar, 2024

28 sep, 2020

Otroligt nöjd med min läkare Puriya Orandi. Rekommenderas till alla som vill ha en professionell, lyhörd och omtänksam läkare !!

7 sep, 2020

Tack Dr. David för din vänlighet, bästa undersökning. Du är kunnig, proffsig och noggrann.

19 dec, 2019

19 aug, 2019

Ingen väntetid på att träffa läkare, effektiva rutiner på provtagning. Snabb uppföljning efter att labb resultaten var klara. 👍 Medicinering påbörjad på dag 5, räknat från då jag kontaktat vårdcentralen. Helnöjd med servicen. Obs, detta var under semestertiden !!!

20 apr, 2018

Jag är väldigt nöjd med Närhälsan i Torslanda! Trevligt bemötande, mycket kompetent och effektiv personal som inte lämnar något åt slumpen.

Här kan du se omdömen som Närhälsan Torslanda vårdcentral har fått i Nationella Patientenkäten.

För telefonkon

Vaccination mot covid-19, Allmänmedicin, Distriktssköterskeverksamhet, Vårdcentral (BT), Provtagningsverksamhet, öppen vård