Öppet, idag till 17:00

Närhälsan Biskopsgården vårdcentral, Göteborg

Höstvädersgatan 1, 418 33, Göteborg

Närhälsan Biskopsgården vårdcentral, Göteborg

Närhälsan Biskopsgården vårdcentral är en väletablerad vårdcentral sedan många år och drivs i offentlig regi av Närhälsan Västra Götalands regionen. Vårdcentralen är öppen helgfria vardagar, kvällstid och helger hänvisar vi till Hisingsakuten som är Närhälsans jourmottagning. På vårdcentralen arbetar läkare som är specialister i allmänmedicin, distriktssköterskor, sjuksköterskor, barnsjuksköterskor, undersköterskor, psykologer, sjukgymnaster, hälsopedagog, dietist och läkarsekreterare. Vi utvecklar verksamheten kontinuerligt för att möta invånarnas behov. Vårdcentralen har en välfungerande BVC som har ett nära samarbete med MVC och förebyggande social tjänst. Våra distriktssköterskor/sjuksköterskor har specialmottagningar för astma/KOL, diabetes och hjärta/kärl. En hälsopedagog utför hälsoundersökningar och har hälsosamtal om livsstil och hälsa. Vår dietist ger kostråd och vårdcentralens psykosociala team erbjuder psykoterapi, kris- och stödsamtal, stresshanteringskurser och avspänningskurser.

Informationen uppdaterades 16:02 - 12 maj, 2021

Drop-in-tider