Öppet idag från 08:00

Diabetesmottagningen för barn och ungdom, Uppsala

Akademiska sjukhuset, Ingång 95/96, Uppsala

Diabetesmottagningen för barn och ungdom, Uppsala

Diabetesteamet ansvarar för länets alla barn och ungdomar med diabetes. I teamet ingår läkare, sjuksköterskor, dietister och psykolog, alla med specialutbildning inom området. När ett barn insjuknar med diabetes utbildar vi familjen intensivt under det första året för att de själva ska klara så mycket som möjligt av behandlingen. Därefter görs en regelbunden uppföljning under hela uppväxten. Diabetesbehandling innebär inte bara råd om kost- och insulinbehandling utan också omfattande hjälp och råd för att vardagen på dagis, i skolan och på fritiden ska bli bra och inte domineras av sjukdomen.

Informationen uppdaterades 16:14 - 5 okt, 2020

Logga - Kry