Karlandaplan 6, plan 2, Farsta

Hörseltest

FrÄn 0 kr

VÀlkommen till Audikas hörselklinik pÄ Karlandaplan 6 i Farsta Centrum!

För Audika Àr alla detaljer i livet vÀrda att höra

Med över 30 hörselkliniker i södra och mellersta Sverige Àr Audika Sveriges ledande privata aktör inom hörselvÄrd. Audikas mÄl Àr att alla ska nÄ sin fulla hörselpotential och arbetar efter att varje person Àr unik och har enskilda behov. Audikas legitimerade audionomer Àr experter pÄ hörsel och hjÀlper dig att höra bÀttre.

FÄ hjÀlp med din hörsel av en audionom hos Audika Farsta Centrum

Hos Audika kan du fÄ hjÀlp med att testa din hörsel, prova ut hörapparat, prova ut arbetshjÀlpmedel och/eller prova ut individanpassade hörselskydd. Audika sÀljer ocksÄ hörselprodukter som passar olika behov, samt hörapparatsbatterier till alla möjliga modeller. Du kan handla pÄ nÄgon av Audikas 30 kliniker eller online pÄ hörselbutik.se

Upplever du nedsatt hörsel?

Har du problem eller kÀnner igen nÄgot av följande?

• Du har svĂ„rt att följa med i konversationer nĂ€r fler pratar samtidigt.

• Du har svĂ„rt att lokalisera var ljud kommer ifrĂ„n.

• Din familj och vĂ€nner sĂ€ger att du har börjat höja volymen nĂ€r du ser pĂ„ TV eller lyssnar pĂ„ musik.

• Du tycker andra mumlar och pratar otydligt.

Ju tidigare du söker hjÀlp, desto bÀttre! Första steget mot en bÀttre hörsel Àr alltid ett hörseltest. Ett hörseltest hos Audika Farsta Centrum kostar 275 kr och frikort gÀller. Testet Àr kostnadsfritt frÄn 85 Är och uppÄt. Du behöver ingen remiss för att boka en tid.

Audika erbjuder hörapparater med modern och smart teknik

Hos Audika i Farsta Centrum kan du prova hörapparater med den allra senaste och smartaste tekniken. Audika erbjuder internetuppkopplade, laddningsbara och Äterkopplingsfria hörapparater. Dagens hörapparater Àr digitala och diskreta. De allra senaste modellerna gör det inte bara möjligt att förstÀrka ljud, utan ocksÄ att skapa bÀttre förutsÀttningar för hjÀrnan att tolka och förstÄ ljuden vi hör. Irriterande bakgrundsljud dÀmpas och eventuell Äterkoppling förhindras innan den ens uppstÄr.

Audika Farsta Centrum Àr auktoriserad av Region Stockholm

Audikas hörselklinik pĂ„ Karlandaplan 6 i Farsta Centrum Ă€r auktoriserad av Region Stockholm inom primĂ€r hörselrehabilitering. Det innebĂ€r att mottagningen följer regionens regler, riktlinjer och eventuella subventioneringar av hörselhjĂ€lpmedel. Du Ă€r vĂ€lkommen till Audika om du Ă€r 18 Ă„r eller Ă€ldre och har en lĂ€tt eller mĂ„ttlig hörselnedsĂ€ttning. En audionom pĂ„ Audika Farsta Centrum hjĂ€lper dig med hela din hörselrehabilitering!

Ta steget mot bÀttre hörsel redan idag - vÀlkommen till Audika Farsta Centrum!

Informationen uppdaterades 13:46 - 9 jan, 2024

Omdömen frÄn patienter

Baserat pÄ 10 omdömen

22 mar, 2022

Tack Martyna för idag. Det var ett fantastiskt fint besök. Vi fick stor hjÀlp och du gjorde vÄr dag sÄ mycket lÀttare och bÀttre. Tisdag den 23 mars 2022

9 apr, 2020

Jag Àrmycket nöjd med servicen pÄ Audika! Man blir alltid bemött med ett leende! Tack Jag har trÀffat Bea, Julia och inte minst Martyna mycket bra och trevlig.

12 mar, 2019

Mycket bra att ha dem i Farsta

Vanliga frÄgor och svar

FrÄga stÀlld 10:39 - 25 jul, 2019

Hej ! Jag undrar om det gÄr att köpa idag ifrÄn Audika i Farsta DOME och PROWAX MINIFIT-FILTER till mina hörapparater.

Audika Farsta Centrum svarar:

Hej! Du Àr varmt vÀlkommen att köpa dome och vaxfilter pÄ vÄr hörselklinik i Farsta. Om du har korta frÄgor som du önskar svar pÄ snabbt Àr rekommendationen att chatta med oss. LÀnken till chatten Àr hÀr: https://www.audika.se/om-audika/kundservice/chatta-med-oss Med vÀnlig hÀlsning, Audika hörselklinik

FrÄga stÀlld 13:23 - 16 jan, 2019

Hej Hur Ă€r det möjligt att min mammas av gjutning av hörselgĂ„ngen kan bara vara borta TVÅ gĂ„nger ? Hon Ă€r 87 Ă„r och ska behöva vara med om detta !! och dessutom vĂ€nta flera mĂ„nader innan en ny tid. Hon ska fĂ„ första bĂ€sta tid inom en vecka efter som det Ă€r ni som slarvar bort av gjutningarna. !

Audika Farsta Centrum svarar:

Hej Gunilla, vi kommer att kontakta dig och hjÀlpa dig. Med vÀnlig hÀlsning. Audika hörselklinik

FrÄga stÀlld 12:43 - 28 nov, 2018

Kan man köpa hörapparats tex batterier odomskummgummiklÀdda som man sÀtter pÄ hörapparatsdelen som ska vara i

Audika Farsta Centrum svarar:

Hej Lola, ja det kan du köpa pÄ vÄr hörselklinik i Farsta. Du Àr varmt vÀlkommen! Med vÀnlig hÀlsning, Audika hörselklinik

FrÄga stÀlld 21:36 - 31 okt, 2017

Har Audika i Farsta avtal med Landstinget? Har Audika Signia hörapparater?

Audika Farsta Centrum svarar:

Hej Nils-Ivar, Ja Audika i Farsta har avtal med Stockholms lÀns landsting. Det innebÀr att den som har en hörselnedsÀttning och Àr i behov av hörapparater har rÀtt till hörapparater via landstingets upphandlade sortiment. Via följande lÀnk finner du alla hörapparater som ingÄr i landstingets upphandlade sortiment dÀr Signia Àven ingÄr: https://www.1177.se/Stockholm/Tema/Hjalpmedel/Produkter/Horsel/Horapparater/?countyid=01&municipalityid=0180-03 Du Àr vÀlkommen att Äterkomma till oss hÀr eller pÄ nummer 0200-111450 om du har nÄgra fler frÄgor eller vill boka tid för hörseltest. VÀnliga hÀlsningar, Audika

MĂ„ndag - Torsdag:08:15 - 12:00

MĂ„ndag - Torsdag:12:30 - 16:30