4.11
Öppet idag från 08:00

Gynekologimottagning Falun

Falu lasarett

Gynekologimottagning Falun

Till gynekologmottagningen kommer kvinnor i alla åldrar för gynekologiska besvär. Vi utreder och behandlar dig som har blödningsrubbningar, buksmärtor, cellförändringar, gynekologisk cancer, framfall, endometrios, urinläckage, komplikationer i tidig graviditet fram till v 22+0, ofrivillig barnlöshet, har fått missfall, vill göra abort, sterilisera dig eller har akuta gynekologiska besvär. Du kan bli kallad till gynekologiska mottagningen efter remittering från läkare inom primärvården. Du kan också själv ringa, rådfråga och beställa tid. Alla remisser bedöms av läkare och det görs en prioritering hur bråttom det är att kalla dig för undersökning, beroende på problemets art. Vi gör inga rutinkontroller utan hänvisar då till primärvården eller privat gynekolog.

Informationen uppdaterades 07:52 - 7 aug, 2020

Logga - Kry

4.11 / 5

3 dec, 2020 Margareta J. skrev:

Var hos er idag 3/12,tog bort lite cellförändingar, helt underbar sköterskor och läkare.har nog alldrig blivit så bra bemött.tack för att ni göra så bra

3 feb, 2020 Annette P. skrev:

Fantastiska människor ! Från början till slut

31 jul, 2019 Felicia O. skrev:

9 jan, 2019 Mathilda skrev:

Träffade Otim i samband med planerad igångsättning , då allt inte gick som planerat & jag fick krystvärkar utan hjälp på spec.mott , så blev allt lite galet & det enda jag kan minnas va otims leende & trygga röst . En välsignelse i min oro . Jag rekommenderar Falun gyn starkt. Z

6 apr, 2018 Linn skrev:

Min läkare jag träffade första besöket var jättebra. När jag skulle in på återbesök med mitt missfall fick jag vänta 3 timmar. Andra besökare som kom efter mig fick gå in före. Sist blev jag kvar i väntrummet och det kommer en väldigt otrevlig personal och säger att jag måste vänta 1timme och 15 min till. Jag förklarade att jag väntat i 3 timmar, hon förklarade att de inte priat mig. Jag blev jätte ledsen och arg och gick hem utan behandling. Ringde upp och hörde om jag kunde få medicin utskrivet som kunde påskynda mitt missfall. Svaret var nej av en återigen väldigt osympatisk person. Hon förstod inte varför jag inte kunde vänta. Jag har fått missfall och personalen behandlar en som om man vore luft. Mår fruktansvärt dåligt. Kommer inte sätta min fot på falu gyn igen. Jag åker till akuten nu istället. Jag skriver detta för att ett missfall är en traumatisk upplevelse. Otrevligt bemötande är absolut inte okej någonstans. Jag rekommenderar inte falu gyn.

Måndag - Torsdag : 08:00 - 16:30
Fredag : 08:00 - 15:00