Barn- och ungdomsmedicinsk mottagning Falun

Om Barn- och ungdomsmedicinsk mottagning Falun

Specialistmottagningen erbjuder specialistvård för framför allt barn och ungdomar med kroniska sjukdomar i åldern 0-17 år, boende i hela Dalarna.

Mottagningen är en länsmottagning där barn och ungdomar remitteras från våra länsdelsmottagningar.

Falu lasarett - visa på karta
Doftfritt. Parfym, rakvatten och andra starka dofter kan vara besvärligt för en del. Undvik därför detta när du besöker oss. Du får endast röka på anvisade platser. Mobiltelefon får endast användas i blå zoner, vid osäkerhet fråga personalen. All personal har tystnadsplikt.
Remiss eller egen vårdbegäran.
Allergologi, barn och ungdom, Kardiologi, barn och ungdom, Kirurgi, barn och ungdom, Klinisk fysiologi, barn och ungdom, Kuratorsverksamhet, Lekterapi, Medicin, barn och ungdom, Neurologi, barn och ungdom, Onkologi, barn och ungdom

Barn- och ungdomsmedicinsk mottagning Falun

17:30 - 21 okt, 2019 skrev:

Vi är där minst en gång i månaden med vår son, och alla, från läkare och "Octonaut-Maskinspersonalen" (Magnetröntgen) till Överlekare Mats & Helena och hela sjuksköterska teamet är helt underbara - tack för att ni finns och det ni gör! Och stort hej & tack till Clownjournen när ni är där också!

06:00 - 05 jun, 2013 skrev:

personal, alltid ett trevligt bemötande och jag tycker att min dotter får bra vård/uppföljning!