Minnes- och äldrepsykiatrimottagningen Varberg, Varberg

Om Minnes- och äldrepsykiatrimottagningen Varberg, Varberg

Vi är en specialistmottagning som erbjuder diagnostik, behandling och viss tids uppföljning för dig, oavsett ålder, som drabbats av misstänkt demensutveckling. Vi vänder oss också till personer som är 70 år och äldre, med psykisk ohälsa kopplad till åldrandet, och som kräver specialistkompetens.

Vi samarbetar med närsjukvården och kommunens olika enheter. Vid misstanke om en demensutveckling samt vid psykiatrisk problematik vill vi att du i första hand vänder dig till vårdcentralen för en första bedömning. Bedömer de att en specialistkompetens behövs kan de, i samråd med dig, skicka en remiss till oss.

Du kan även lämna en egenremiss direkt till mottagningen. Vi tar då ställning till om du behöver specialistkompetens.

Du kan alltid kontakta oss via nätet. Logga in på www.1177.se för att kontakta mottagningen, förnya recept, få svar på frågor, avboka ditt besök, egenremiss med mera

Träslövsvägen 25 B - visa på karta
Ja, via vårdcentral eller egenremiss
Allmänpsykiatri, vuxna, Psykiatri, vuxna