• 070 - 62 15 493

Gustavslundsvägen 149 R, Bromma - Visa på karta

• Varierande öppettider alla dagar i veckan.

4,9

Logo FOTIA KLINIKEN

Bromma, Stockholm

Vad kan du få hjälp med hos Fotia Kliniken?

Vi erbjuder:

• Medicinsk fotvård
  • Erchonia laserterapi (Nagelsvampsbehandlingar med Lunula laser)
  • Smärtbehandlingar med PLtouch laser
  • Käkledsterapi
  • Energimassage
  • Tejpning.

Betalningsalternativ

Vi tar emot Actiway. Du kan betala kontant med kort eller swish. Vi har inget avtal med landstinget så med remiss kan man komma men ni betalar själv.

Mer om mottagningen

Fotia kliniken hittar du i Alvik i nya fräscha lokaler bredvid Akademikliniken. Anette och Marina som driver kliniken har en gedigen erfarenhet om fötter då dom även är utbildade zonterapeuter.

Vi gör hembesök, friskvårdsfotvård på företag och behandlar även ett utav Sveriges bästa fotbollslag.

Informationen uppdaterades 16 oktober 2018 av Vården.se

Behandlingar hos FOTIA KLINIKEN

Medicinsk fotvård hos FOTIA KLINIKEN i Bromma

675 kr 60 minuter

Behandlingen börjar med ett skönt fotbad och konsultation – hur mår dina fötter? Naglar klipps, slipas och rensas. Förhårdnader tas om ha...

Naglar klipps, slipas och rensas. Förhårdnader tas om hand, hälsprickor och eventuella liktornar.

Skalpell kan behövas. Foten filas och behandlingen avslutas alltid med fotmassage och smörjs in med en kräm anpassad för din fot.

Denna behandling finns även som 90 min med extra underbensmassage eller för dig med mycket som behöver tas om hand.

675 kr

60 minuter

Nagelsvampsbehandling med Lunula laser, LLLT hos FOTIA KLINIKEN i Bromma

fr. 560 kr

Behandlingen börjar alltid med en konsultation och nedfräsning utav naglar. Lunula laser är en medicinsk laser som effektivt och smärtfritt behandlar onychomycosis. Läs mer på: www.lunula.se

fr. 560 kr

Vårtbehandling hos FOTIA KLINIKEN i Bromma

475 kr 30 min

Vårtbehandling Första besök – 475 kr Borttagning av vårtor kan behandlas på flera sätt. Vi använder en enkel, smärtfri och effektiv klini...

Vårtbehandling Första besök – 475 kr

Borttagning av vårtor kan behandlas på flera sätt. Vi använder en enkel, smärtfri och effektiv klinikbehandling "Verrutop". Vid första besöket ingår ALLTID Lunulalaser för ökat imunförsvar och ökad cirkulation. Återbesök 350 kr, då ingår EJ Lunula.

Vårtor kan vara envisa och det kan behövas många behandlingar. Det krävs tålamod och ibland hemmavård, men...VÅRTOR kan alltid behandlas och vi rekommenderar att alltid göra det.

Varför skall vårtor behandlas?

Smittorisken och att dom i längden kan göra ont och ju längre tid man har dom ju svårare att få bort dom. Fila aldrig på en vårta.

475 kr

30 min

Ortonyxi/Nagelkorrigering hos FOTIA KLINIKEN i Bromma

475 kr 30 minuter

Ortonyxi betyder nagelkorrigering och många vet inte om att vi fotterapeuter utför den här behandlingen. Vi brinner för Ortonyxi. Att få ...

Vi brinner för Ortonyxi. Att få hjälpa en person som har ont och återkommande nageltrång är fantastiskt. Har man aldrig haft nageltrång (Unguis incarnatus) så är det nog svårt att förstå smärtan men nageln skär in i nagelfalsen och inflammation kan uppstå.

Man kan inte ha skor på sig, det gör ont när täcket ligger mot tån och det pulserar. Oftast beror nageltrång på att man klippt naglarna fel, alltför trånga och spetsiga skor men kan också vara ärftligt.

Ibland tror man att man har nageltrång men i själva verket så är det bara tjock hud i falsen och under nageln. Förebygg detta genom att smörja med olja i falsen och undvik tryck mot tån.

Hur behandlas ortonyxi?

En fotterapeut behandlar nageltrångsingrepp väldigt enkelt men det kan såklart göra ont. En korrigering kan hjälpa dig att inte få återkommande nageltrång.

Vi vill rekommendera alla att alltid besöka fotterapeuten först, innan du går till din läkare. Att operera ska vara din sista utväg tycker jag. Det finns många lyckade fall men också många där nageln aldrig blir sig lik igen.

Ortonyxi får nageln att växa rakt och lätta på spänningar. Det finns olika sorters korrigeringar: bygel och glasfiber. Vilken vi väljer för just din nagel beror på din motivation, komplikationsrisk, naglarnas konstistens och om du har någon deformitet.

Att tänka på inför behandlingen

Lack ska tas bort 2 dagar innan behandlingen. Det finns regler då vi inte utför Ortonyxi så rådfråga din fotterapeut. Nageln ska vara torr inför besöket, så använd inte olja på dina naglar dagarna innan och tvåla inte in dom samma dag. Behandlingen tar inte lång tid och sker utan bedövning.

Du går hem i dina skor och utan några besvär.

475 kr

30 minuter

Zonterapi hos FOTIA KLINIKEN i Bromma

750 kr 50 minuter

Reflexologi/zonterapi fungerar holistiskt. Enkelt uttryckt handlar det om att stärka och balansera hela människan. Behandlingen stärker immunförsvar och läkning. Lossar på spänningar och balanserar kroppens alla funktioner.

Genom tryck och massage på fötterna når vi alla kroppens zoner. Behandlingen kan uppfattas som en massage och ingår i friskvårdsbidraget. Vi behandlar exempelvis: musarm – migrän – smärta – endometrios och knäproblem.

Öronakupunktur finns som tillval.

750 kr

50 minuter

Marina Häll

Jag är fotterapeut i grunden men jobbar numera från topp till tå med zonterapi och käkledterapi. Jag älskar att utvecklas så just nu är jag en stolt ARCH Practitioner och arbetar enligt ARCHMETHOD (applicerad neurologi).

Mat & dryck är en stor passion som jag jobbat med i hela mitt liv innan jag tog steget att bli egen och började jobba med hälsa. Fritiden tillägnas min dotter Tuva samt en massa träning.

Anette Eklund Terfelt

Jag är uppvuxen i Stockholm och har jobbat inom vården i hela mitt vuxna liv. Älskar att vara i naturen så långa promenader varvas med yoga på min fritid.

Är utbildad fotterapeut och zonterapeut på Axelsons gymnastiska institut. Vidareutbildar mig ständigt så det senaste tillägget i min profession är ARCH Practitioner.

Karta - Gustavslundsvägen 149 R, Bromma

4,9

• 15:45 - 07 nov, 2018 skrev:

Tack Anette för att du finns <3 Så proffsig!

• 10:18 - 19 okt, 2018 skrev:

Tänk att det skulle dröja tills jag blev 60+ för att inse hur gott detta gör. En underbar känsla med denna magiska behandling på ömma fötter, och jag kan varmt rekommendera detta till alla och envar. Känns bra att veta att nästa möte redan är inbokat.

• 12:23 - 21 sep, 2018

• 19:16 - 10 maj, 2018 skrev:

Fick behandling av Jennifer, är supernöjd! Service i VÄRLDSKLASS!!

• 15:47 - 02 maj, 2018 skrev:

Fantastiskt bra bemötande med proffsiga råd både innan besöket och under besöket. Min son hade under ca 1 års tid besökt olika kliniker för att bota ett mycket plågsamt nageltrång utan framgång. Till slut blev vi rekommenderade operation men då den kliniken hade flera mycket låga betyg från patienter så beslöt vi att göra ytterligare ett försök hos någon annan klinik. Det blev helt rätt och vi slapp operation och allt är läkt. Otroligt tacksamma för din hjälp Marina!
    Vänliga hälsningar mamma Anna

• 16:33 - 27 mar, 2017 skrev:

Jag är riktigt nöjd!
    - Kunnig. Får svar på mina funderingar. Hjälper till att finna ut grunden till problemet.
    - Lokal. Det känns välkomnande och nästan hemtrevligt.

Jag gillar kombinationen av möjlighet av Zonterapi och fotvård som jag har fått hjälp med.
    Vet att hon hjälper till med ännu mer, som inte varit aktuellt för min del.

• 10:25 - 20 dec, 2016

4,2

• 16:27 - 10 dec, 2016 skrev:

Jag kan bara varmt rekommendera Härliga Fötter och Marina Häll som vårdgivare. Hon har ett fantastiskt helhetstänk som verkligen hjälper! Jag blev helt av med mina fotvårtor som jag haft i 20 år (!) och aldrig trodde jag skulle bli kvitt. Jag är supernöjd!!

• 11:04 - 05 okt, 2016 skrev:

Kan varmt rekommendera härliga fötter. Har haft problem med nagelsvamp i flera år utan någon förbättring. Kom till Marina & fick hjälp med medicinsk laser nu ett halvår senare så är svampen helt borta, med hjälp av laser, kostrådgivning & hemmavård. ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

• 14:52 - 02 jun, 2016 skrev:

Marina!!! Har hjälpt mig väldigt mycket med vårtor som jag har haft i ca 4år. Jag provade väldigt mycket själv behandling hemma samt gick jag till vårdcentralen men tyvärr så hjälpte detta inte så mycket... Marina är min speciella läkare som även hjälper mig med mina akne problem även om hon inte behöver göra detta. Så Jag tycker att du behöver gå till Marina hos härliga fötter...

• 21:34 - 12 maj, 2016 skrev:

Marina har hjälpt mig genom öronakupuntur & zonterapi. Det började med en whip-lashskada som blivit bättre genom hennes behandlingar. Jag kan idag använda mina armar som jag inte kunnat på flera år. Ingen kronisk smärta längre, utan den kommer nu vid ansträngning. Jag har också fått en större rörlighet i nacken.... TACK!!!

3,8

• 16:54 - 18 apr, 2016

• 09:13 - 15 apr, 2016 skrev:

Bästa fotvården du kan få och dessutom ett väldigt varmt och omtänksamt mottagande. Marina är en pärla!

• 08:01 - 22 mar, 2016 skrev:

jag gick och drog med en fotvårta i ca 1 år när jag fick se på facebook att Marina behandlade fotvårtor, beställde en tid och efter 2 omgångar var den borta. UNDERBART.
    jag passade även på och beställa en fotvårdbehandling till mitt första besök,något som jag kommer göra igen till hösten då det va skönt.
    så har du problem med fötterna kan jag varmt rekommendera ett besök hos Marina.

• 19:55 - 17 jan, 2016 skrev:

Jag är så tacksam för hjälpen med mina fötter! Jag har artroser och tack vare Marina har jag blivit en ny människa.

• 11:42 - 09 okt, 2015 skrev:

Jag har gått hos Marina under en längre tid för att bara ta hand om mina fötter i allmänhet. Har under tiden haft vårtor men i och med min kroniska njursjukdom har jag valt att inte göra något med dem för att ett bra resultat kunde utebli eftersom jag äter immundämpaande mediciner. Men efter lite övertalande från Marina så bestämde vi oss för att attackera vårtorna. Med hjälp av vårtbehandling och laserbehandling kontinuerligt hos Marina och att jag har suttit i fotbad och gjort lite fotgymnastik hemma själv mellan behandlingstillfällena så är mina vårtor NÄSTAN helt borta. De försvinner en efter en och det är helt underbart. Jag har under en längre tid valt att undvika att äta gluten/socker/rött kött för att det är en viktig del i mitt välmående i sjukdomen. Men jag är övertygad om att Marinas proffsiga hjälp i kombination med min kosthållning verkligen har hjälp vårtor att försvinna. Oavsett så är jag supernöjd med Marina! Nu går jag mest dit för att fötterna ska få sig lite extra kärlek då och då!

• 14:09 - 31 mar, 2015 skrev:

Alltid vänligt bemött och efter proffsig behandling hos Härliga fötter lämnar jag på lätt fot.

• 16:45 - 10 feb, 2015 skrev:

Jag ser alltid fram emot att komma på fotvård hos Härliga Fötter i en fantastisk underbart skön avkopplande miljö centralt och bra belägen i vackra Sollevihuset.
    Marina är otroligt professionell i sin utövning och efter behandlingen har jag två Härliga Fötter och känner mig som en ny människa. Efter jag varit på behandling hos Härliga Fötter går jag gärna en trappa ner till restaurant Råkultur, en av Sveriges absolut bästa och min dag är fulländad.

• 17:27 - 25 nov, 2014 skrev:

Marina är en otroligt kompetent fotterapeut. Alltid glad, snäll och hjälpsam. Jag har aldrig haft så fina fötter och aldrig känt mig så motiverad att sköta om dem som nu. Har problemfötter och problemnaglar. Ingenting är omöjligt för denna kvinna. Mina varmaste rekommendationer.

• 07:43 - 21 aug, 2014 skrev:

Detta ställe är absolut värt ett besök! Fotvårdsterapeuten Marina är professionell, glad och mycket välkomnande! Lokalen är mysig och fräsch. Jag är super nöjd med min behandling!

• 08:55 - 20 aug, 2014 skrev:

I marinas lilla mysiga och personliga lokal har jag varit och fått Lazerbehandling, vilket för mig blev ett fantastiskt resultat efter att ha fått hälsporrar och inte kunnat idrottat som jag vill, hon är proffisionellt kunnig och mån om sina kunder

• Fråga ställd 12:21 06 okt 2018

Vad kostar zonterapi för fötter?

Hej Sara
    Zonterapi kostar 760kr hos oss.
    5 ggr kort 3500kr

• Fråga ställd 20:18 27 jul 2017

Hej!
    Har problem med en liktorn på främre trampdynan under foten. Haft den i flera års tid. Gjort olika behandlingar och använder inlägg. Har så ont och vill inget hellre en att ta bort den.

Hej Jeanette
    Medicinsk laser ökar cirkulationen och med hjälp av den + massage kan vi få kroppen att sluta producera mycket hud. Du bör komma på en behandling så får vi se hur upplägget blir.
    Denna laser bränner inte el skär bort liktorn så det är fler moment som behövs för att avlägsna den.
    Härliga Fötter

• Fråga ställd 01:49 14 apr 2017

Hej! Har besvär med förhårdnader på fötterna. Skulle man kunna göra något åt dem med laserbehandling?

Hej Helena
    Ja det kan man i kombination med annan behandling. Viktigt att hitta orsaken varför du får dina förhårdnader. Rek dig att börja med en medicinsk fotvård och få konsultera med en fotterapeut. Det finns många bra hjälpmedel mot förhårdnader. Laserbehandlingen ökar cirkulationen och den är en viktig del i det hela.
    Varmt välkommen

• Fråga ställd 13:57 01 dec 2016

Ingår ni i högkostnadsskyddet

Hej Jan
    Nej tyvärr ingår inte fotvård i högkostnadskortet. Vi tar heller inte emot remisser. Med vänlig hälsning,
    Marina Härliga Fötter

• Fråga ställd 19:58 08 maj 2015

Liktorn, min mor 87 år har problem med en liktorn som inte vill försvinna. Hon går regelbundet på fotvård där det karvas ut. Nu har hon haft ont i minst 1,5 år. Hur tror ni att laser skulle fungera för henne?

Hej Maud
    Tack för din fråga.
    Om liktornen finns och uppkommer endast av tryck så lindrar laser genom att det ökar cirkulationen. Den tar dock inte bort den.

Har din mor en likton där smärtan kommer av att det har kommit nervtrådar i den, då är lasern fantastisk.

Så beroende på var den sitter skulle jag säga.
    Det allra viktigaste är att förstå varför den uppkommer. Får hon bort trycket så uppkommer den inte.

Fotterapeut