• 0704 - 85 78 86

Gustavslundsvägen 149 R, Bromma - Visa på karta

• Varierande öppettider alla dagar i veckan.

4,9

Logo FOTIA KLINIKEN

Om FOTIA KLINIKEN

Vad kan du få hjälp med hos Fotia Kliniken?

Vi erbjuder:

• Medicinsk fotvård
  • Erchonia laserterapi (Nagelsvampsbehandlingar med Lunula laser)
  • Smärtbehandlingar med PLtouch laser
  • Käkledsterapi
  • Energimassage
  • Tejpning

Betalningsalternativ

Vi tar emot Actiway. Du kan betala kontant med kort eller swish. Vi har inget avtal med landstinget så med remiss kan man komma men ni betalar själv.

Mer om mottagningen

Fotia kliniken hittar du i Alvik i nya fräscha lokaler bredvid Akademikliniken. Anette och Marina som driver kliniken har en gedigen erfarenhet om fötter då dom även är utbildade zonterapeuter.

Vi gör hembesök, friskvårdsfotvård på företag och behandlar även ett utav Sveriges bästa fotbollslag.

Informationen uppdaterades 16 april 2020 av Vården.se

Behandlingar hos FOTIA KLINIKEN

Medicinsk fotvård hos FOTIA KLINIKEN i Bromma

695 kr 60 minuter

Behandlingen börjar med ett skönt fotbad och konsultation – hur mår dina fötter? Naglar klipps, slipas och rensas. Förhårdnader tas om ha...

Nagelsvampsbehandling med Lunula laser, LLLT hos FOTIA KLINIKEN i Bromma

fr. 560 kr

Behandlingen börjar alltid med en konsultation och nedfräsning utav naglar. Lunula laser är en medicinsk laser som effektivt och smärtfritt ...

Vårtbehandling hos FOTIA KLINIKEN i Bromma

495 kr 30 min

Vårtbehandling Första besök – 495 kr Borttagning av vårtor kan behandlas på flera sätt. Vi använder en enkel, smärtfri och effektiv klini...

Ortonyxi/Nagelkorrigering hos FOTIA KLINIKEN i Bromma

550 kr 30 minuter

Ortonyxi betyder nagelkorrigering och många vet inte om att vi fotterapeuter utför den här behandlingen. Vi brinner för Ortonyxi. Att få ...

Zonterapi hos FOTIA KLINIKEN i Bromma

750 kr 50 minuter

Reflexologi/zonterapi fungerar holistiskt. Enkelt uttryckt handlar det om att stärka och balansera hela människan. Behandlingen stärker immu...

Marina Häll

Jag är fotterapeut i grunden men jobbar numera från topp till tå så även med zonterapi och käkledterapi. Jag älskar att utvecklas så just nu är jag en stolt ARCH Practitioner och arbetar enligt ARCHMETHOD (applicerad neurologi).

Mat & dryck är en stor passion som jag jobbat med i hela mitt liv innan jag tog steget att bli egen och började jobba med hälsa. Fritiden tillägnas min dotter Tuva samt en massa träning.

Anette Eklund Terfelt

Jag är uppvuxen i Stockholm och har jobbat inom vården i hela mitt vuxna liv. Älskar att vara i naturen så långa promenader varvas med yoga på min fritid.

Är utbildad fotterapeut och zonterapeut på Axelsons gymnastiska institut. Vidareutbildar mig ständigt så det senaste tillägget i min profession är ARCH Practitioner.

Ann-Marie Sjöberg

Jag är i grunden en dalkulla och har bott i Stockholm i 25 år. Jag är massageterapeut och fot & käkledsterapeut. Jobbar mycket ideellt för djur och kvinnor och är aktiv inom politiken. Träning är ett viktigt inslag i mitt liv.

Karin Danielsson

Jag är fotterapeut och drivs av möten med människor och att få ge tips, råd och bästa möjliga service.

Har bott i Stockholm hela mitt liv, arbetat i detaljhanden i över 30 år som chef och ledare inom mode och inredning. Att skola om mig till medicinsk fotterapeut är det bästa jag gjort, finns inget mer tillfredsställande än att hjälpa människor att må bättre.

Min stora passion på fritiden är att odla och vara på min sommarstuga på Åland samt att umgås med mina barn och barnbarn.

Karta - Gustavslundsvägen 149 R, Bromma

FOTIA KLINIKEN

4,9

03:30 - 20 apr, 2020 skrev:

Medicinsk fotvård är det bästa jag kan ge mina fötter. Marina är mycket duktig då det inte känns när hon behandlar mina fötter. Får alltid bra tips på hur jag ska få fötterna att må bra. Efter en behandling känns det som att gå på moln. Om mina fötter mår bra sånär även jag bra. Denna behandling tycker jag alla ska unna sina fötter. Så det här rekommenderar jag varmt. Mats

10:19 - 01 apr, 2020 skrev:

Jag kontaktade Fotia Alvik (Som väldigt bekvämt att nå med Tunnelbanan till Alvik och så en liten promenad. Eller ett rymligt parkerings garage under Alviks torg) för ett problem jag haft med min fot. Jag hade varit hos olika specialister inom Stockholms området och blivit rekommenderad allt från operation till att behöva acceptera tillståndet som permanent pga ålder... jag blir 52 i denna månad. Efter ett par laserbehandlingar hos teamet i Alvik (Marina) så började jag känna skillnad. Sedan hittar Marina 3 små liktornar som borrat sig in mellan min lilltå och nästa tå inåt foten. Då tillverkade hon en avlastning mellan mina tår. Ett silikon baserat material som hon fixade för just MIN fot/tå och SOM det förändrade min situation. Ja till och med liv. För att kunna gå normalt och inte känna att foten brinner var SÅ skönt. Efter en tid med detta silikon baserade avlastnings skydd så släppte även svullnaden på övriga foten. I söndags spelade jag fotboll igen med min yngsta son för första gången sedan oktober. Jag är så tacksam.

20:42 - 18 mar, 2020 skrev:

Jag går regelbundet på medicinsk fotvård och Fotia är den absolut bästa kliniken jag varit på! Fantastiskt kunnig, trevlig och professionell personal. Även min 14-åriga son går på behandling för sina vårtor (idrottskille...) och han har fått fantastisk hjälp av Anette och hennes kollegor. Rekommenderar Fotia varmt, 5+ :-)

19:37 - 11 nov, 2019

14:06 - 06 aug, 2019 skrev:

Fick hjälp med att behandla tryckskador på tånaglarna med LCN. Naglarna ville inte växa och var fula och svårhanterliga. Med hjälp av LCN kunde mina tånaglar få växa ut och jag har idag inga tecken på tryckskador och jätte fina naglar.
Bästa hjälpen! Kunde inte varit mer nöjd!

08:35 - 26 jun, 2019 skrev:

Marina ger utmärkt fotvård, zonterapi och laserbehandling. Jag och min 18-årige son har gjort PLtouch laser behandling mot migrän och det har gjort underverk! Sonen som varit mycket begränsad av sin huvudvärk/migrän har fått ett nytt aktivt liv efter tre behandlingar (redan efter första behandlingen märktes skillnad). Min migrän har kraftigt minskat och jag har fått mer ork och energi. Underbara Marina ser hela människan och föreslår behandling utifrån detta!

10:23 - 19 jun, 2019 skrev:

Tomas

19:01 - 29 nov, 2018 skrev:

Mycket nöjd med min medicinska fotvård hos Anette!

15:45 - 07 nov, 2018 skrev:

Tack Anette för att du finns <3 Så proffsig!

10:18 - 19 okt, 2018 skrev:

Tänk att det skulle dröja tills jag blev 60+ för att inse hur gott detta gör. En underbar känsla med denna magiska behandling på ömma fötter, och jag kan varmt rekommendera detta till alla och envar. Känns bra att veta att nästa möte redan är inbokat.

12:23 - 21 sep, 2018

19:16 - 10 maj, 2018 skrev:

Fick behandling av Jennifer, är supernöjd! Service i VÄRLDSKLASS!!

15:47 - 02 maj, 2018 skrev:

Fantastiskt bra bemötande med proffsiga råd både innan besöket och under besöket. Min son hade under ca 1 års tid besökt olika kliniker för att bota ett mycket plågsamt nageltrång utan framgång. Till slut blev vi rekommenderade operation men då den kliniken hade flera mycket låga betyg från patienter så beslöt vi att göra ytterligare ett försök hos någon annan klinik. Det blev helt rätt och vi slapp operation och allt är läkt. Otroligt tacksamma för din hjälp Marina!
Vänliga hälsningar mamma Anna

16:33 - 27 mar, 2017 skrev:

Jag är riktigt nöjd!
- Kunnig. Får svar på mina funderingar. Hjälper till att finna ut grunden till problemet.
- Lokal. Det känns välkomnande och nästan hemtrevligt.

Jag gillar kombinationen av möjlighet av Zonterapi och fotvård som jag har fått hjälp med.
Vet att hon hjälper till med ännu mer, som inte varit aktuellt för min del.

10:25 - 20 dec, 2016

4,2

16:27 - 10 dec, 2016 skrev:

Jag kan bara varmt rekommendera Härliga Fötter och Marina Häll som vårdgivare. Hon har ett fantastiskt helhetstänk som verkligen hjälper! Jag blev helt av med mina fotvårtor som jag haft i 20 år (!) och aldrig trodde jag skulle bli kvitt. Jag är supernöjd!!

11:04 - 05 okt, 2016 skrev:

Kan varmt rekommendera härliga fötter. Har haft problem med nagelsvamp i flera år utan någon förbättring. Kom till Marina & fick hjälp med medicinsk laser nu ett halvår senare så är svampen helt borta, med hjälp av laser, kostrådgivning & hemmavård. ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

14:52 - 02 jun, 2016 skrev:

Marina!!! Har hjälpt mig väldigt mycket med vårtor som jag har haft i ca 4år. Jag provade väldigt mycket själv behandling hemma samt gick jag till vårdcentralen men tyvärr så hjälpte detta inte så mycket... Marina är min speciella läkare som även hjälper mig med mina akne problem även om hon inte behöver göra detta. Så Jag tycker att du behöver gå till Marina hos härliga fötter...

21:34 - 12 maj, 2016 skrev:

Marina har hjälpt mig genom öronakupuntur & zonterapi. Det började med en whip-lashskada som blivit bättre genom hennes behandlingar. Jag kan idag använda mina armar som jag inte kunnat på flera år. Ingen kronisk smärta längre, utan den kommer nu vid ansträngning. Jag har också fått en större rörlighet i nacken.... TACK!!!

3,8

16:54 - 18 apr, 2016

09:13 - 15 apr, 2016 skrev:

Bästa fotvården du kan få och dessutom ett väldigt varmt och omtänksamt mottagande. Marina är en pärla!

08:01 - 22 mar, 2016 skrev:

jag gick och drog med en fotvårta i ca 1 år när jag fick se på facebook att Marina behandlade fotvårtor, beställde en tid och efter 2 omgångar var den borta. UNDERBART.
jag passade även på och beställa en fotvårdbehandling till mitt första besök,något som jag kommer göra igen till hösten då det va skönt.
så har du problem med fötterna kan jag varmt rekommendera ett besök hos Marina.

19:55 - 17 jan, 2016 skrev:

Jag är så tacksam för hjälpen med mina fötter! Jag har artroser och tack vare Marina har jag blivit en ny människa.

11:42 - 09 okt, 2015 skrev:

Jag har gått hos Marina under en längre tid för att bara ta hand om mina fötter i allmänhet. Har under tiden haft vårtor men i och med min kroniska njursjukdom har jag valt att inte göra något med dem för att ett bra resultat kunde utebli eftersom jag äter immundämpaande mediciner. Men efter lite övertalande från Marina så bestämde vi oss för att attackera vårtorna. Med hjälp av vårtbehandling och laserbehandling kontinuerligt hos Marina och att jag har suttit i fotbad och gjort lite fotgymnastik hemma själv mellan behandlingstillfällena så är mina vårtor NÄSTAN helt borta. De försvinner en efter en och det är helt underbart. Jag har under en längre tid valt att undvika att äta gluten/socker/rött kött för att det är en viktig del i mitt välmående i sjukdomen. Men jag är övertygad om att Marinas proffsiga hjälp i kombination med min kosthållning verkligen har hjälp vårtor att försvinna. Oavsett så är jag supernöjd med Marina! Nu går jag mest dit för att fötterna ska få sig lite extra kärlek då och då!

14:09 - 31 mar, 2015 skrev:

Alltid vänligt bemött och efter proffsig behandling hos Härliga fötter lämnar jag på lätt fot.

16:45 - 10 feb, 2015 skrev:

Jag ser alltid fram emot att komma på fotvård hos Härliga Fötter i en fantastisk underbart skön avkopplande miljö centralt och bra belägen i vackra Sollevihuset.
Marina är otroligt professionell i sin utövning och efter behandlingen har jag två Härliga Fötter och känner mig som en ny människa. Efter jag varit på behandling hos Härliga Fötter går jag gärna en trappa ner till restaurant Råkultur, en av Sveriges absolut bästa och min dag är fulländad.

17:27 - 25 nov, 2014 skrev:

Marina är en otroligt kompetent fotterapeut. Alltid glad, snäll och hjälpsam. Jag har aldrig haft så fina fötter och aldrig känt mig så motiverad att sköta om dem som nu. Har problemfötter och problemnaglar. Ingenting är omöjligt för denna kvinna. Mina varmaste rekommendationer.

07:43 - 21 aug, 2014 skrev:

Detta ställe är absolut värt ett besök! Fotvårdsterapeuten Marina är professionell, glad och mycket välkomnande! Lokalen är mysig och fräsch. Jag är super nöjd med min behandling!

08:55 - 20 aug, 2014 skrev:

I marinas lilla mysiga och personliga lokal har jag varit och fått Lazerbehandling, vilket för mig blev ett fantastiskt resultat efter att ha fått hälsporrar och inte kunnat idrottat som jag vill, hon är proffisionellt kunnig och mån om sina kunder

• Fråga ställd 15:16 18 okt 2019

Tar ni emot remisser för fotvård i hemmet?

Hej Yvonne
    Vi tar inte emot remisser , har inget avtal tyvärr.
    Vi gör hembesök fast du kan inte anvönda din remiss.

0704857886

• Fråga ställd 09:43 18 sep 2019

Hej har ni pensionsrabatt

Hej Mia
    Nej det har vi inte, en del äldre bokar in medicinsk fotvård 45 min eftersom de oftast inte har så mycket under fötterna utan det är mest nagelvård dom behöver.
    Ring oss gärna så hjälper vi dig att boka in vad du behöver.

0704857886

• Fråga ställd 15:03 07 dec 2018

Kan jag få mina naglar målade efter fotvården?

Hej Marie
    Det går bra. Det finns att boka i behandlingsmenyn. Antingen medicinsk fotvård med lackning, 75 min el pedikyr.

• Fråga ställd 12:21 06 okt 2018

Vad kostar zonterapi för fötter?

Hej Sara
    Zonterapi kostar 760kr hos oss.
    5 ggr kort 3500kr

• Fråga ställd 20:18 27 jul 2017

Hej!
    Har problem med en liktorn på främre trampdynan under foten. Haft den i flera års tid. Gjort olika behandlingar och använder inlägg. Har så ont och vill inget hellre en att ta bort den.

Hej Jeanette
    Medicinsk laser ökar cirkulationen och med hjälp av den + massage kan vi få kroppen att sluta producera mycket hud. Du bör komma på en behandling så får vi se hur upplägget blir.
    Denna laser bränner inte el skär bort liktorn så det är fler moment som behövs för att avlägsna den.
    Härliga Fötter