Ekeby Vårdcentral

Ekeby Vårdcentral

, Ekeby

Storgatan 46B, Ekeby, 26776 Ekeby

Välkommen till Achima Care, Ekeby vårdcentral! Vi erbjuder en mångfald av tjänster för att tillgodose våra patienters önskemål. Vårt mål är att vara flexibla och ge dig god tillgänglighet till vård av bra kvalitet med ett trevligt bemötande. Vi kan erbjuda besök hos familjeläkare, distriktssköterska, sjukgymnast och arbetsterapeut. Vi har en kurator som arbetar med stödjande samtal och det finns specialinriktade mottagningar för diabetes och vikt. I anslutning till vårdcentralen finns Familjecentralen och vår Barnavårdcentral tel: 042-406 09 33.
ÄLDREMOTTAGNING Vår äldremottagning riktar sig till dig som är över 75 år och har mer än en långvarig sjukdom. Här får du träffa sjuksköterska och vid behov även läkare. Vi arbetar både med att bedöma och behandla: Blodtryckskontroll Såromläggning Inkontinensutredning Receptförnyelse Hjälpmedel Läkartider Läkemedelsbehandlingar Genomgång av läkemedel Ge injektioner Samordning med hemsjukvården Och mycket mer. Genom en helhetsbedömning av ditt hälsotillstånd kommer vi gemensamt fram till en vårdplan som du känner dig trygg med. Målet med äldremottagningen är att du som patient skall få en mer samlad och sammanhållen vård. Kontakta äldresjuksköterska 0738-601 685, mån-fre 10-12 (helgfria dagar). Välkommen!

Informationen uppdaterades 16:18 - 16 nov, 2023

26 feb, 2024

Inget fungerar för mig. Utebliven kontakt flera gånger under ettår nu. Mycket dålig vårdcentral

28 aug, 2023

Väldigt dåligt bemötande av läkare, ifrågasatte varför jag var där och "gnällde", jag hade väl inget att klaga på, jag ska inte ta förgivet att dom ska serva mig för mina problem,. Jättelånga väntetider till läkare, ångrar att jag bytte till dom

16 maj, 2023

Dålig vårdcentral som efter byte av personal i december lyckats bli ännu sämre.

Här kan du se omdömen som Ekeby Vårdcentral har fått i Nationella Patientenkäten.

Vaccination mot covid-19, Livsstilsmottagning, primärvård, Diabetesmottagning, primärvård, Inkontinensmottagning, primärvård, Vårdcentral (BT), Arbetsterapi, Provtagningsverksamhet, öppen vård, Sjukgymnastik/Fysioterapi, Kuratorsverksamhet, Allmänmedicin, Naprapati, Distriktssköterskeverksamhet