Nötkärnan Hovås Askim Familjeläkare och BVC, Askim

Om Nötkärnan Hovås Askim Familjeläkare och BVC, Askim

Genom samlad kompetens bestående av olika yrkeskategorier erbjuder vi tillgänglighet och kontinuitet genom livets alla skeden. Här arbetar fem läkare som är specialister i allmänmedicin samt fyra utbildningsläkare. Hos oss finns sjuksköterskor och distriktssköterskor med specialistkompetens inom bla diabetes, astma/KOL, rökavvänjning, inkontinens, vaccination och barnhälsovård. Vi har tillgång till medicinsk fotvård. Här arbetar psykolog och psykoterapeut som erbjuder KBT och IPT. Vi har äldresjuksköterska med möjlighet att göra hembesök. Vi har tidsbeställd mottagning samt drop-in. Drop-in mottagning till läkare, sjuksköterska, provtagning är öppen mån - fre kl 8-12. När vi inte har öppet hänvisar vi till Alléjouren Södra Allégatan 6 öppet vardagar kl 17-22, helger och röda dagar kl 10-16. Vi har ett nära samarbete med Hovås Askim Rehabenhet, Socialtjänst, Arbetsförmedling och Försäkringskassa. Verksamhetschef: Siv Kirnö tel 070-545 67 42

Lista dig hos Nötkärnan Hovås Askim Familjeläkare och BVC, Askim

Askims Torg 5, 436 43, Askim - visa på karta
  • Lördag - Söndag Dygnet runt Stängt
Drop-in

Nötkärnan Hovås Askim Familjeläkare och BVC, Askim

4,7

13:22 - 07 mar, 2019 skrev:

Från ca 45 minuter innan ni öppnar börjar patienter komma. Lång väntan och bara fyra sittplatser. Det skulle underlätta att ha nummerlapparna tillgängliga utanför den låsta dörren.
I övrigt är detta en fantastisk vårdcentral med suveränt bemötande och skicklig personal.

15:54 - 29 maj, 2017

12:07 - 06 feb, 2016