Vårdcentralen Moheda

Om Vårdcentralen Moheda

Vårdcentralen ingår i vårdval Kronoberg.
Moheda vårdcentral bedriver en komplett primärvård med god tillgänglighet. Här finns allt du behöver läkare, distriktssköterska, psykosocial resurs, sjukgymnastik, diabetes- och astmasköterska. Vi erbjuder även rökavvänjning, livsstilsförändring samt vaccinationer. Kompetens och vänligt bemötande är för oss en självklarhet. Vi tar emot barn och vuxna som är sjuka och behöver råd eller vård. Vi arbetar förebyggande och erbjuder hälso- och livsstilsrådgivning. Du kan även få hjälp med remisser till specialistvård, rehabilitering och uppföljning.

Avdelningschef
Maria Olofsson