PATIENTNÄMNDENS UPPGIFT
Patientnämndens kansli kan ge dig stöd när du har synpunkter och klagomål på vård inom Folktandvården och hälso- och sjukvården i Region Östergötland samt länets kommuner.
Vi förmedlar dina synpunkter till vården och hjälper dig att få svar på dina frågor. Patientnämnden är fristående, opartisk och finns i alla regioner. Vi avgör inte om vården har gjort rätt eller fel....
Den 23 juni till 8 augusti har vi förkortad telefontid. Du når oss måndag till torsdag klockan 8.00-11.00.
Om mottagningen
PATIENTNÄMNDENS UPPGIFT
Patientnämndens kansli kan ge dig stöd när du har synpunkter och klagomål på vård inom Folktandvården och hälso- och sjukvården i Region Östergötland samt länets kommuner.
Vi förmedlar dina synpunkter till vården och hjälper dig att få svar på dina frågor. Patientnämnden är fristående, opartisk och finns i alla regioner. Vi avgör inte om vården har gjort rätt eller fel. Det är en fråga för ansvariga i vården eller Inspektionen för vård och omsorg, IVO. Du kan också vända dig direkt till den vårdverksamhet som synpunkterna gäller.