Yazen

Yazen

Viktnedgång med medicin

Gratis bedömning

Yazen - kliniskt bevisad viktkontroll. För livet.

Yazen är en digital tjänst som hjälper människor med BMI över 30 (eller BMI 27 med ytterligare komplikationer) att gå ner i vikt och uppnå en hälsosam livsstil. Genom att kombinera medicin med stöd för kost, träning och mental hälsa, erbjuder Yazen ett helhetsperspektiv och verktyg för viktnedgång. I Yazens app får du tillgång till experter i behandling av övervikt. Ett team bestående av YazenCoach, läkare, psykolog, dietist och personlig tränare, finns tillgängligt för att ge dig stöd och vägledning till en hållbar och hälsosam vikt.

Därför ska du välja Yazen

• Yazen har öppet dygnet runt, alla dagar

• Du får tillgång till läkare, YazenCoach, psykolog, dietist och personlig tränare

• Tryggt och säkert med BankID

• Prova tjänsten i 30 dagar. Är du inte nöjd, får du pengarna tillbaka.

Gå ner i vikt, utan att gå upp igen

Yazens metod bygger på en kombination av modern läkemedelsbehandling för viktkontroll, och stöd för livsstilsförändringar. Läkemedelsbehandlingen hjälper till att reglera aptit och blodsockernivåer, vilket minimerar behovet av att konstant kämpa mot hunger och sug. Yazens behandlingsteam ger dig kunskap och stöd för att förändra kost och träningsrutiner. Tack vare Yazens kombination av medicin och holistiskt supportteam kan du gå ner i vikt på ett säkert och hållbart sätt och uppnå en hälsosam livsstil. Forskning visar att denna metod med läkemedel för viktnedgång är effektiv när det gäller att uppnå och behålla en hälsosam vikt på lång sikt. Socialstyrelsen rekommenderar dessutom läkemedelsbehandling i kombination med livsstilsförändring för personer med ett BMI över 30 eller över 27 med ytterligare hälsokomplikationer.

Så blir du patient hos Yazen

Du följer några enkla steg för att bli patient hos Yazen:

• Du besvarar några frågor hos en sjuksköterska, sedan bedömer en läkare om tjänsten passar dig eller inte. Detta är gratis.

• Du får lämna blodprover och fylla i ett omfattande hälsoformulär.

• Din läkare gör en bedömning och rekommenderar, i samråd med dig, en behandling.

• Därefter startar behandlingen och du får tillgång till ditt team på Yazen som alla hjälper dig med medicin, coaching, kost, träning och mental hälsa, för att du ska nå och behålla en hälsosam vikt.

Kostnad för Yazens tjänst

Yazen erbjuder en abonnemangstjänst där du själv väljer om du vill ha bindningstid eller om du vill ha ett löpande abonnemang. Abonnemanget kostar från 895kr i månaden beroende på vilket abonnemang du väljer. Är du student (26 år och yngre) får du rabatterat pris. Utöver abonnemanget tillkommer kostnader för den initiala blodproverna, samt läkemedlet som skrivs ut till dig.

Kom igång redan idag och börja din resa mot en hälsosam och hållbar vikt!

Informationen uppdaterades 10:07 - 15 apr, 2024

11 apr, 2024

Känner mig väldigt trygg med Yazen, får hjälp oftast inom 12 timmar och all support jag kan önska mig. Programmet har varit livsförändrande för mig efter att i många år kämpat med vikt och dåligt självförtroende. Yazens läkare har förstått att det är bättre att förebygga sjukdom än att börja behandla först när sjukdomen uppstått.

12 jan, 2024

Det här företaget stal från mig, jag betalade i nästan ett år och när jag ville avsluta abonnemang gillade de det inte, och recepten som stod i mitt namn makulerades. Med andra ord, jag betalade för något och fick det inte.

15 jan, 2024 Yazen svarade:

Hej Amanda, På Yazen kan man inte få recept på läkemedel om man inte har ett aktivt abonnemang och inplanerad uppföljning med läkare.

Kanon bra

7 dec, 2023

Jag kommer alltid vara tacksam för jag hittade Yazen. Vart patient hos dem i lite mindre än ett år och jag är verkligen jättenöjd.

7 dec, 2023

Ett enkelt sätt att få vård med en trygg seriös lösning med bankid inga tider att passa Bra support