Optifit

Optifit

Optifit - din hjälp för hållbar viktnedgång

Optifit är en helt digital tjänst som är specialiserad på medicinsk assisterad viktnedgång. Deras behandling för övervikt grundar sig på modern forskning och läkemedel med GLP-1 analoger, som Semaglutid, vilket finns i exempelvis läkemedlet Ozempic. De har visats vara effektiva som viktnedgångsläkemedel, och hos Optifit har deras kunder i snitt gått ner cirka 16 % i vikt under ett år.

Behandlingen är upplagd som en abonnemangstjänst, där du följs av ett team specialister som guidar och stöttar dig vid frågor under behandlingens gång. Optifit tror på att ha en personlig kontakt med sina kunder för att säkerställa högsta möjliga servicegrad, och bästa resultat. Du börjar med att boka ett besök hos en specialist på Optifit för att se om denna behandling passar dig.

Då kan du få hjälp av Optifit

Lider du av övervikt eller fetma och önskar gå ner i vikt? Optifit erbjuder behandling för viktnedgång med läkemedel, och du börjar alltid med att boka en första bedömning hos Optifit. Du kan vara en kandidat för behandling om du har BMI på 30.

Du kan också passa för behandlingen om du har BMI på 27 eller högre och lider av någon av dessa:

• högt blodtryck

• förhöjda blodfetter

• diabetes typ 2

• åderförkalkning

• sömnapné.

Du kan inte få behandling hos Optifit om du har eller har haft några av dessa sjukdomar:

• diabetes typ I

• diabetes typ II med skada på ögats näthinna

• sköldkörtelcancer

• någon i familjen som har/haft sköldkörtelcancer

• tarmsjukdom

• inflammation i bukspottkörteln

• MEN typ II, Multipel endokrin neoplasi.

Du kan inte heller söka behandling om du är gravid, ammar eller planerar att bli gravid de närmaste tre månaderna.

Så blir du patient hos Optifit

Optifit tar endast emot privatbetalande patienter. Tjänsten börjar med en kostnadsfri bedömning om du kan bli kund hos Optifit. Om de bedömer att du är en kandidat för behandling behöver du göra en hälsokontroll innan start.

Kostnad för Optifits tjänst

Att behandlas hos Optifit kostar 895kr i månaden. Det är en abonnemangstjänst där du får stöttning av ett team bestående av specialistläkare, sjuksköterskor och dietister - alla för att du ska få en hållbar viktnedgång. Tjänsten har ingen bindningstid.

Välkommen att boka en kostnadsfri bedömning hos Optifit!

Informationen uppdaterades 11:21 - 25 apr, 2024

23 dec, 2023

Tillgänglighet och service utöver det vanliga!

15 nov, 2023

Väldigt professionellt och tryggt bemötande. Väldigt metodiskt, besvarade mina frågor tydligt och lugnt. Kände att det var väldigt personligt och skräddarsytt, vilket är något jag uppskattar. Väldigt seriöst företag! Rekommenderar alla att boka ett möte hos dom.

10 nov, 2023

Fantastiskt bemötande av professionell och sympatisk läkare som verkligen tog sig tid för att förstå min situation, och hur behandlingen skulle anpassas efter mitt bästa.

9 nov, 2023

Äntligen något som ger resultat!

13 nov, 2023 Optifit svarade:

Härligt att höra, Teddy. Vi finns alltid tillgängliga om du behöver ytterligare råd, eller stöd.