Sturevägen 9, Järfälla

Tandhygienistbehandling

Akut tandvård

Välkommen till SilDent & Beauty – Din klinik för tandvård och skönhet i Järfälla

SilDent & Beauty är inte som andra tandvårdskliniker och tandläkarmottagningar. SilDent & Beauty strävar efter att erbjuda deras patienter en helhetsupplevelse som kombinerar avancerad tandvård med skräddarsydda kosmetiska behandlingar. Kliniken är belägen i Järfälla och drivs av Silvina Benito, en erfaren specialist inom tandvård, som tandläkare och inom kosmetisk kirurgi.

Unik expertis inom tandvård och skönhetsbehandlingar

Silvina Benito har en omfattande bakgrund inom tandvård och estetisk kirurgi. Silvina har en gedigen utbildning som tandläkare men fördjupning inom implantatkirurgi, käkkirugi, protetik, benuppbyggnad med benersättning och har dessutom en masterubildning inom öron, näsa och hals. Genom sin mångsidiga expertis är hon svårslagen i branschen och hon både erbjuder och utbildar personal inom skönhetsbehandlingar.

Skräddarsydda lösningar efter dina behov

SilDent & Beauty tror på att varje patient är unik. Därför anpassar de sina behandlingar efter dina specifika behov och önskemål. Oavsett om det gäller behandlingar så som en tandläkarundersökning, tandreglering, eller tandhygienistbehandling, eller mer avancerade behandlingar så som estetisk ambulatorisk plastikkirurgi eller tandproteser, strävar SilDent & Beauty alltid efter att leverera resultat av högsta kvalitet.

Förbättra ditt leende!

SilDent & Beauty förstår att varje patient har unika önskemål och behov när det kommer till sitt leende och sitt utseende. Därför erbjuder vi skräddarsydda estetiska lösningar som kan hjälpa dig med olika symtom:

• Smile Design och diagnos: För dem som önskar förbättra tänders form och färg, genomförs en djupgående Smile Design och noggrann diagnos innan behandlingen påbörjas. På så sätt kan vi säkerställa att resultatet blir precis som du önskar.

• Tandblekning: Om du vill ha vitare tänder erbjuds skonsamma tandblekningsbehandlingar som ger dig ett strålande leende.

• Professionell tandrengöring: SilDent & Beautys erfarna personal är specialiserad på effektiv och skonsam tandrengöring för att bibehålla din munhälsa på topp.

• Laga skadade tänder: Oavsett om en tand har skadats av en olycka eller kariesangrepp, finns kompetensen att återställa både funktion och estetik.

• Tandimplantat: För dem som saknar en eller flera tänder erbjuder vi skräddarsydda implantatlösningar som återställer ditt leende till sin fulla glans.

• Hudföryngring: SilDent & Beauty expertis sträcker sig även till ansiktsbehandlingar. SilDent & Beauty kan hjälpa dig att se yngre ut genom att reducera rynkor, åtgärda hängande hud och återställa volym i ansiktsområden som behöver extra omsorg.

• Tandköttsbesvär: Om du upplever problem eller besvär med ditt tandkött, kan SilDent & Beauty erbjuda skräddarsydda behandlingsplaner för att återställa hälsan och estetiken.

• Estetiska korrigeringar i öronsnibbarna: För de som lider av hängande hud i öronsnibbar kan SilDent & Beauty erbjuda skonsamma estetiska korrigeringar som ger ett ungdomligare utseende.

• Sneda tänder: För dem som vill ha raka tänder eller förbättra avvikelser i tandposition, erbjuder SilDent & Beauty skräddarsydda behandlingsalternativ som passar dina individuella behov.

• Lindring av huvudvärk: Vissa typer av huvudvärk kan vara kopplade till tandrelaterade problem. SilDent & Beauty kan utvärdera och behandla dessa för att ge dig lindring och förbättring av din livskvalitet.

För att säkerställa att du känner dig bekväm och väl omhändertagen har vi personal som förutom svenska även talar spanska. Vi värdesätter din trygghet och är dedikerade till att skapa en positiv upplevelse för varje besök.

Boka en tid hos SilDent & Beauty idag

Vi ser fram emot att välkomna dig till SilDent & Beauty. Boka din tid redan idag och ta det första steget mot ett vackert leende och en strålande självkänsla.

Informationen uppdaterades 13:40 - 19 dec, 2023

Silvina Benito