Sundsvall

Rygginstitutet Sundsvall

Välkommen till Rygginstitutet Sundsvall!

På Institutsvägen 8 i Sundsvall hittar du Rygginstitutet Sundsvall, en klinik som erbjuder rehabiltering sedan 1961! På Rygginstitutet i Sundsvall arbetar vi med multimodala team som stödjer dig i din rehab och den beteendeförändring som ger resultat, detta då både smärta, stress och utmattning påverkas av fysiska, emotionella, psykologiska och sociala faktorer.

Rygginstitutet Sundsvall ligger nära naturen och här har vi har egen pool där vi bedriver delar av rehabiliteringen. Vi har boendedel på våra anläggningar och kan erbjuda boende under rehabperioden om det finns ett behov och din arbetsgivare/region finansierar. Rehabiliteringen sker under en längre sammanhängande period i syfte att ge ett bra avstamp i din rehabiliteringsprocess.

Vanliga besvär som Rygginstitutet Sundsvall kan behandla:

Rygginstitutet Sundsvall erbjuder professionell rehabilitering för personer med olika problem i rörelseapparaten, såsom:

• ryggproblem
  • nacksmärta
  • ledsmärta
  • fibromyalgi
  • EDS
  • reumatism.

Vi är särskilt inriktade på att hjälpa personer som upplever både smärtproblem och stressrelaterade besvär. Kommer du från bygg eller skog finns det en stiftelse som kan hjälpa till med finansieringen av din rehab. Vi ordnar också utbildningar – kontakta Rygginstitutet Sundsvall för mer information.

Minska besvär och din självkänsla hos Rygginstitutet Sundsvall

Rygginstitutet Sundsvalls främsta mål är att återställa funktionalitet, främja och bevara arbetsförmågan under hela livet, öka självkänsla och motivation, minska upplevda besvär samt minska frånvaro från arbete och vårdkonsumtion.

Om du har haft ryggproblem i tre till sex månader och har redan sökt hjälp via vårdcentralen utan att uppnå önskat resultat, är du välkommen att söka hjälp hos oss. Vi erbjuder även rehabilitering vid utmattningssyndrom.

Till Rygginstitutet kommer du via remiss från Region Jämtland/Härjedalen, företagshälsovården, arbetsgivare, Galaxen bygg, med flera.

Varmt välkommen att boka en tid hos oss på Rygginstitutet i Sundsvall!

Informationen uppdaterades 10:05 - 10 aug, 2023

13 apr, 2024

Trivdes väldigt bra på Ryggis, synd att det blev privata saker som gjorde att jag missade några dagar. Mycket bra personal.

12 apr, 2024

Professionella fysioterapeuter arbetsterapeuter och psykolog, bra handledning bra föreläsningar om kroppen och själen gav mig bra verktyg för att kunna gå vidare med livet och kroppen!

26 mar, 2024

Fantastisk personal Sämre ”utrustning” i gemensamma lokaler, tex sittmöbler som inte fungerar bra med dåliga ryggar mm Skulle också önskat information om rehab-kedjan redan från start. Men allt som allt - fantastiskt!

13 nov, 2023

Insamlad av vårdgivare
13 nov, 2023

Vilket team! Tack för dessa fyra veckor. Det här har gjort gott och gett mig bra verktyg för fortsatt arbete på egen hand.

Besöksadress

Sundsvall