Högsboläkarna

, Högsbotorp

Högsbogatan 40, 414 79, Göteborg, 41479

Högsboläkarna finns på Högsbogatan 40 i Högsbo. Här finns distriktsläkare, distriktssköterskor, specialistsjuksköterskor såsom, Astma/KOL, diabetes och BVC-sköterska samt psykolog. Våra öppettider är vardagar kl. 7-18, med undantag för torsdagar då vi har öppet 7-19 och fredagar 7-17. Ring 031-586800 för rådgivning samt tidsbokning av planerade besök. Du kan också kontakta oss via 1177. För akuta ärenden har vi Drop-in till läkare vardagar kl 9-11.30. Lab har Drop-in vardagar 8-11:45. Vår vårdsamordnare, rehabkoordinator samt psykolog arbetar med psykisk hälsa på vårdcentralen. Vid sjukdom kvällar och helger hänvisar vi till Jourcentralen Grimmered, Lergöksgatan 2B, 421 50 Västra Frölunda, https://jourcentralen-grimmered.se/ Hjärtligt välkommen till oss.

Informationen uppdaterades 16:50 - 21 jan, 2024

25 apr, 2024

Jag avråder alla att söka sig dit. Ingen läkare bryr sig och ständigt vikarier

19 apr, 2024

Jag rekommenderar starkt denna vårdcentral, fick hjälp för första gången med en infektion i magen som jag har haft i flera år och är äntligen borta.

12 apr, 2024

Jag kan absolut inte rekommendera denna VC. Det brister ofta i språkkunskaper mm. Ingen uppföljning. Har du lämnat prover får du själv skriva och fråga om resultatet

18 nov, 2022

Otroligt bra bemötande. Lätt att få kontakt med

Drop-in-tider

Allmänmedicin, Vårdcentral (BT), Provtagningsverksamhet, öppen vård, Vaccination mot covid-19