Vi är en privat vårdcentral som bedriver primärvård på uppdrag av Region Gotland med flera specialistkompetenser där distriktssköterskor och läkare arbetar tillsammans i team inom diabetes, hjärtsvikt, förhöjt blodtryck, urologi/inkontinens, astma/KOL och levnadsvanor. Vi har även psykologer och rehabkoordinator som även jobbar i teamarbete med distriktssköterska och läkare. Vi har en målsättning...
Vi är en privat vårdcentral som bedriver primärvård på uppdrag av Region Gotland med flera specialistkompetenser där distriktssköterskor och läkare arbetar tillsammans i team inom diabetes, hjärtsvikt, förhöjt blodtryck, urologi/inkontinens, astma/KOL och levnadsvanor. Vi har även psykologer och rehabkoordinator som även jobbar i teamarbete med distriktssköterska och läkare. Vi har en målsättning att vara den bästa vårdcentralen på Gotland där du som patient alltid ska känna dig väl omhändertagen och bli bemött med värme, vänlighet och respekt.
Söderports Vårdcentral i Visby får höga betyg för sitt empatiska och kunniga bemötande, särskilt av läkare och sjuksköterskor. De flesta patienter känner sig trygga och väl omhändertagna, och det finns en uppskattning för snabb och professionell vård. Däremot upplever vissa att receptionen är underbemannad och att det finns brister i patientengagemang. Kommunikationsproblem, både när det gäller att nå vårdcentralen och att få tydliga vårdalternativ, har också nämnts.
Många tycker
Empatiska och kunniga
Professionell och trygg vård
Trevlig personal och bemötande
Bemöts med respekt
Receptionen ibland tom
Några tycker
Snabb och effektiv service
Bra för telefontjänst
Patientfrånvänd attityd
Svårt att nå per telefon
Behöver fler vårdalternativ
Särskilt lämplig för
äldre, kroniska sjukdomar, snabb vårdtid
*Sammanfattat från Nationell patientenkät (81) & Google (41).
Omdömen från patienter
3.3
/5
4 omdömen
Vårdkvalitet
Tillgänglighet
Lokal och hygien
Information
2
•
Dan A.
19 aug, 2025
Verkar inte speciellt intresserade av att undersöka vad felet kan vara. Och om man frågar något så kan man t o m få svaret att man har 15 min/patient. Underförstått att man inte skall ta upp deras tid. Men när man har ett antal kroniska sjukdomar med tillhörande medicineringar kanske det finns en anledning till att 15 min inte räcker. Och jag trodde att en privat VC skulle vara bättre på det digitala. Men det enda som går att göra är att beställa hjälpmedel och ev. avboka tid... Annars är det telefon som gäller. Och finns det inte tid samma dag får man ringa igen nästa dag och hoppas på tur.
1
•
anna n.
17 apr, 2024
Idioter som vägrar träffa patient innan de sätter diagnos. Sämsta vårdcentralen