Medicinmottagning akut Simrishamn

Medicinmottagning akut Simrishamn

, Simrishamn

Sjukhusvägen 1, Simrishamn, 27221 Simrishamn

På Capios medicinska närakut i Simrishamn kan vuxna få hjälp med sjukdom och skada som inte är livshotande. Vi kan exempelvis hjälpa dig med andnöd, tilltagande infektionssymtom, nytillkommen yrsel eller hjärtklappning, akut nedsatt allmäntillstånd, akut försämring av din hjärt- eller lungsjukdom. Hos oss finns läkare och sjuksköterskor med särskilda kunskaper om akut vård. Vi har även möjlighet att konsultera andra specialister samt röntgen. Vid akuta tillstånd som inte kan vänta till dagen efter och som inte behöver akutsjukhusets resurser är du välkommen till vår drop in. Om du redan är patient på våra specialistmottagningar är det en fördel, men inget krav, att du ringer 0414-155 60 innan du kommer till vår medicinska närakut. Vi har då möjlighet att hjälpa dig att snabbt få kontakt med din behandlande läkare eller sjuksköterska.
Har du drabbats av allergi, benbrott eller sårskada ska du i första hand vända dig till din vårdcentral eller ta dig till en akutmottagning som kan åtgärda skadan. Har du besvär som behöver utredas eller i behov av återbesök ska du kontakta din ordinarie vårdcentral. Misstänker du att du fått en hjärtinfarkt eller stroke - Ring 112!

Informationen uppdaterades 08:24 - 15 jan, 2024