Capio Vårdcentral Ystad

Capio Vårdcentral Ystad

, Ystad

Missunnavägen 7, Ystad, 27152 Ystad

Välkommen till Capio Vårdcentral Ystad. Vi erbjuder dig ett brett vårdutbud, digitalt när det är möjligt och fysiskt när det behövs. Hos oss finner du bland annat [BVC, barnmorskemottagning, diabetesmottagning, astma-/KOL-mottagning, distriktssköterskemottagning, sjukgymnastik, arbetsterapi och kurator]. Via vår digitala tjänst Capio Go erbjuder vi snabb hjälp via chatt eller video. Våra läkare och sjuksköterskor svarar alla dagar året runt mellan kl. 7–22. Ladda ner vår app Capio – Vård för alla eller besök capio.se/app för att starta ditt besök. Akuta besvär efter att vi har stängt? Vi finns här för dig även kvällar och helger, digitalt och fysiskt. Vid behov av ett fysiskt besök är du välkommen att kontakta [Capio Kväll- och helgmottagning Ystad/Österlen]. Vänligen ring [0411-211360] för rådgivning och tidsbokning. Vi arbetar på uppdrag av Region Skåne.

Informationen uppdaterades 16:18 - 16 nov, 2023

22 okt, 2023

har capio på missunnavägen och jag är mycket nöjd med bemötandet och kontakten med personalen

5 feb, 2023

Mycket missnöjd med tre besök och några telefonsamtal med dem under hösten och vintern! Det verkar som att personalen där behöver utbildas i aktivt lyssnande, då de inte lyssnar vad man svarar på deras frågor och skriver grova fel i journalen. De försöker även förskjuta ansvaret till andra aktörer, såsom företagshälsovård. Väldigt lätt att hamna mellan stolarna här! Vidare fick jag även uppleva att de slaviskt följer socialstyrelsens rekommendationer och missar att se individens behov och situation. Inga individuella bedömningar, utan de bemöter som om alla människor har samma förutsättningar.

27 dec, 2022

7 jun, 2022

13 aug, 2021

De verkar inte vilja träffa patienter. Hänvisar till andra instanser/mottagningar när man ringer/mailar dem. Upplyser inte heller att de har kvällsmottagning när man säger att man har svårt att komma innan en viss tid.

Här kan du se omdömen som Capio Vårdcentral Ystad har fått i Nationella Patientenkäten.

Naprapati, Sjukgymnastik/Fysioterapi, Distriktssköterskeverksamhet, Akutverksamhet med basåtagande i primärvård, Primärvårdsrehabilitering, Vaccination mot covid-19, Vaccinationsverksamhet, Arbetsterapi, Livsstilsmottagning, primärvård, Äldrevårdsmottagning, primärvård, Astma- och KOL-mottagning, primärvård, Vårdcentral (BT), Diabetesmottagning, primärvård, Inkontinensmottagning, primärvård, Hypertonimottagning, primärvård