Om du har synpunkter eller klagomål på den vård och behandling som du eller din anhöriga har fått av vården i Västernorrland så kan du vända dig till Patientnämnden Västernorrland. Det inkluderar folktandvården och sjukvård inom våra kommuner. Kontakta oss gärna via vår säkra e-tjänst. Patientnämnden är opartisk och fristående från hälso- och sjukvården. Vi fungerar som en lots för dig som har...
Från och med den 23 juni till och med den 24 augusti har vi anpassade telefontider: vardagar mellan kl. 9.00-12.00.
Om mottagningen
Om du har synpunkter eller klagomål på den vård och behandling som du eller din anhöriga har fått av vården i Västernorrland så kan du vända dig till Patientnämnden Västernorrland. Det inkluderar folktandvården och sjukvård inom våra kommuner. Kontakta oss gärna via vår säkra e-tjänst. Patientnämnden är opartisk och fristående från hälso- och sjukvården. Vi fungerar som en lots för dig som har synpunkter eller klagomål på vård eller tandvård och hjälper dig att få svar på dina frågor. Vi försöker ge råd, informera, ordna kontakter, föreslå lösningar, diskutera och reda ut eventuella missförstånd, och kan ge information om patientförsäkringen och läkemedelsförsäkringen. Vi har inga disciplinära befogenheter. Patientnämnden sammanställer rapporter baserad på inkomna synpunkter och klagomål, och förmedlar dessa till vårdgivaren. Dina synpunkter eller klagomål kan på så sätt hjälpa andra och förbättra kvaliteten inom vården.