Mobilt rehabteam Västervik

Mobilt rehabteam Västervik

, Västervik

Karstorpsvägen 13, Västervik,

Mobila rehabteamet arbetar främst med patienter över 18 år som fått förvärvad ryggmärgsskada, hjärnskador samt med patienter där behov av ett samlat rehabteams insatser finns. Teamet samverkar med enheterna på Västerviks sjukhus, de rehabmedicinska enheterna i sydöstra sjukvårdsregionen och med kollegor som arbetar utifrån Lagen om samverkan vid utskrivning från slutenvården samt med kommuner och primärvård.
Till oss kommer du som behöver rehabilitering efter neurologisk sjukdom, förvärvad hjärnskada eller ryggmärgsskada. Tillsammans går vi igenom dina behov, förutsättningar och önskemål av rehabilitering och sätter upp mål i din rehabiliteringsplan. Vi samordnar och planerar insatserna för att på ett så effektivt sätt som möjligt hjälpa dig med din rehabilitering. Ibland bedömer vi att andra rehabiliteringsalternativ än vårt team är mer lämpliga för dig och då hjälper vi dig med kontakten dit. Målet är att din vardag ska bli lite lättare genom ökad kunskap och att du ska kunna förbättra dina nedsatta funktioner. Vi möter dig i hemmet/boendet, i öppenvården eller i slutenvården utifrån vad som passar just dig och dina behov och förutsättningar. Vi kan hjälpa dig med samordning och samverkan med kommun, primärvård, öppenvård och slutenvård samt underlätta för dig vid övergång från sjukhus till hemmiljö. När du kontaktar oss görs en första bedömning och vi ser över dina behov av ett samlat rehabteam.

Informationen uppdaterades 11:19 - 15 apr, 2024

Massage
Massage
Personlig träning
Karlskrona

Dietistverksamhet, Logopedi, Kuratorsverksamhet, Sjukgymnastik/Fysioterapi, Arbetsterapi