Folkets vårdcentral Tyresö

Folkets vårdcentral Tyresö

, Tyresö

Bollmoravägen 24F,TYRESÖ, 13540

Vår helgmottagning är stängd tillsvidare.

När vårdcentralen har stängt och du inte kan vänta går det bra att kontakta 1177 på telefon för rådgivning och hänvisning – ring telefonnummer 1177. Vid livshotande tillstånd ring 112.

Informationen uppdaterades 21:56 - 24 apr, 2024

Läkarbesök
Svettbehandling
Svettbehandling
Besök hos hudläkare
Bedömning av hudförändringar
Läkarbesök

27 dec, 2023

Sökt hjälp i ärende. Dr tog till sig delar utan att koppla sammanhang med historik. Inte behjälpliga o vägrat ta till sig problematiken som helhetsbild. Dr har vägrat att skicka remiss till annan mottagning; detta för att kunskaperna/tjänsten saknas hos "folkets". Har ringt dagar i sträck o placerats i kön för uppringning; men detta har INTE hänt. Dr skulle ha återkopplat via samtal elr sms för 2veckor sedan men har INTE hänt. Nu är dr på semester......Kuratorn var värderande o hade egna åsikter o på så sätt enligt mig oerhört oproffosionell. Så FRUKTANSVÄRT BESVIKEN!

8 dec, 2023

Stort tack dr Zhanna för att du direkt tog mina smärtor på allvar och ordnade snabb remiss vidare! En varm, kunnig och mänsklig mottagande, helt enkelt. Tack även för alla er som svarade telefon i receptionen och ordnade så att jag fick komma till mottagningen snabbare.

20 okt, 2023

Enbart positiv.

26 jul, 2023

Så fruktansvärt besviken. Inget trevligt bemötande, läkare som glömmer skriva ut recept m m. Receptionspersonal som ljuger, då jag sa att jag varit hos “Läkaren” flera ggr så fick jag till svar att de hade haft öppet i två år så det var inte möjligt. Sanningen är att de har haft öppet tre och ett halvt år. Har aldrig träffat läkaren i enrum utan en läkarkandidat har kommit in och ställt frågor i en halvtimme för att läkaren sen kommit in och dag, vi har inte sett varandra, jo tre ggr. Ojdå det visste jag inte. Nä nu byter jag vårdcentral.

8 jun, 2023

Jag har högt blodtryck. Kunskapen kring högt blodtryck, hos folkets, är häpnadsväckande låg. Jag böt till Bollmora vårdcentral. Det är klasskillnader på vården. Folkets vårdcentral känns extremt amatörmässiga och jag jämför med Bollmora vårdcentral

Här kan du se omdömen som Folkets vårdcentral Tyresö har fått i Nationella Patientenkäten.

Drop-in-tider

Distriktssköterskeverksamhet, Allmänmedicin, Kuratorsverksamhet, Psykologverksamhet, vuxna, Psykologverksamhet, barn och ungdom, Vårdcentral (BT), Hypertonimottagning, primärvård, Astma- och KOL-mottagning, primärvård, Diabetesmottagning, primärvård, Inkontinensmottagning, primärvård, Livsstilsmottagning, primärvård, Tobaksavvänjning, primärvård, Medicinsk fotvård, Vaccinationsverksamhet