Medicinsk Fotvård GKS, Solna

Medicinsk Fotvård GKS

, Solna

Solna Torg 3,7tr,SOLNA, 17145 Solna

Medicinsk Fotvård GKS

Vi är en underleverantör och har inget eget avtal med Region Stockholm.

Vi är en mottagning som behandlar patienter med remiss, detta är vårt främsta uppdrag. Vi tar även emot privata kunder (utan remiss, priser se hemsida) med problem både på fötter eller händer t.ex. nageltrång, liktornar, förhårdnader mm.

Vi erbjuder nybesök med korta väntetider samt akuta tider.

Vi har avtal med flertal vårdcentraler där du som är listad på någon av dessa vårdcentraler kan komma på remiss för fotsjukvård.

Uppdraget för fotsjukvård är att förebygga och behandla fotskador hos patienter med sjukdomar så som:

-Diabetes typ 1 och 2 där det finns risk för fotkomplikationer
-Cirkulationsrubbningar där det kan bli sårbildningar
-Grava fotproblem som skett på grund av reumatiska, ortopediska och neurologiska sjukdomar
-Andra fotsjukvårdsfall av tydlig medicinsk natur tex svårare nageltrång eller hud sjukdomar så som psoriasis mm.

Se mer info på vår webbplats.
Vi har även direktavtal med Region Stockholm vilket innebär att patienter som genomgår en cytostatika/målinriktad behandling och har drabbas av svåra biverkningar på händer- och eller fötter så kallat Hand- och fotsyndrom (HFS) kan få remiss till vår mottagning från sjukhusets onkolog läkare.

Direktavtalet omfattar även svåra hud- och eller nagel problem på händer, då skrivs remiss hit till mottagningen av hud läkare från sjukhuset.

Remisser från onkolog och hud läkare skickas direkt till vår mottagning alltså EJ till patientens listade vårdcentral.

Informationen uppdaterades 15:20 - 11 jun, 2024

4 nov, 2020

Som Cancerpatient känner jag mig trygg hos Lena. Mina fötter i trygga händer.

Öppet tid varierar

Telefonsvarare