Liljeholmskajens Vårdcentral

Liljeholmskajens Vårdcentral

, Hägersten-Älvsjö

Årstaängsvägen 21B,1 tr,STOCKHOLM, 11743

Från 1 oktober 2023 har vi extraöppet på tisdagar och onsdagar mellan klockan 17:00-19:30. Mottagningen kommer att vara bemannad med en specialist i allmänmedicin och en distriktssköterska. Vill du boka tid eller önskar rådgivning, är du välkommen att kontakta oss på telefonnummer 08–7090990.

Söker du en egen husläkare? Värdesätter du kontinuitet?
Då har du nu möjlighet att lista dig hos oss

-Boka ditt besök i förväg.
-Vi erbjuder en säker och god vård med hög tillgänglighet samt läkarkontinuitet.
-Vi läkare är specialister inom allmänmedicin.

Här finns

-Distriktsläkare
-Distriktssköterska
-Kurator
-Vaccinationer
-Laboratorium

Laboratorium
Måndag-Torsdag 8-12

Vårdcentralen är stängd på Nationaldagen, Midsommarafton, Julafton och Nyårsafton.

När vårdcentralen har stängt och du inte kan vänta går det bra att kontakta 1177 på telefon för rådgivning och hänvisning – ring telefonnummer 1177. Vid livshotande tillstånd ring 112.

Informationen uppdaterades 09:35 - 17 apr, 2024

Läkarbesök

15 nov, 2023

Finns inte så många ord för att beskriva denna vårdcentralen. Men det är bland det sämsta jag har upplevd. Receptionisten/Sekretären är så otroligt otrevlig och oprofessionell. Jag brukar aldrig klaga på sakor men jag har aldrig börjat gråta för att någon gör er dålig jobb. Men det gjorde jag här. Kallt beteende och trist att man är så okunnig. Hoppas de blir bättre i framtiden. Här behöver man göra om saker och hur man behandlar patienter.

14 sep, 2021

Var hos diabetessjuksköterska på Liljeholmskajens VC. Upplevde sjuksköterskan som oengagerad, delvis okunnig och slarvig. Har varit på annan mottagning för några år sedan i samma ärende med bra service, fick bra informationsmaterial och goda råd. Har dock haft mycket bra hjälp från husläkare på samma mottagning (Liljeholmskajen).

13 nov, 2020

Hej, är nyinflyttad i området och ringde för att fråga om influensa vaccinering och att lista mig hos er och jag blev uppringd efter 4 minuter. Fick en tid för vaccinering 45 min efter att jag pratat med er. Jag är verkligen supernöjd med tillgängligheten. Det var smidigt att komma in på vårdcentralen, ringde bara på dörren och sen kom sköterskan och släppte in mig. Jag behövde inte vänta ngt utan det var bara att kliva in till behandlingsrummet direkt för att få min spruta. Behövde inte trängas med några andra patienter utan det var bara jag där. Jag är förvånad att allt var så himla bra

Här kan du se omdömen som Liljeholmskajens Vårdcentral har fått i Nationella Patientenkäten.

Tisdag - Onsdag:08:00 - 19:30
Torsdag - Fredag:08:00 - 17:00

Tisdag - Onsdag:08:00 - 19:30
Torsdag - Fredag:08:00 - 17:00

Vårdcentral (BT), Astma- och KOL-mottagning, primärvård, Psykologverksamhet, barn och ungdom, Hypertonimottagning, primärvård, Livsstilsmottagning, primärvård, Inkontinensmottagning, primärvård, Diabetesmottagning, primärvård, Tobaksavvänjning, primärvård, Vaccinationsverksamhet, Medicinsk fotvård, Kuratorsverksamhet, Psykologverksamhet, vuxna, Allmänmedicin, Distriktssköterskeverksamhet