När du blir sjuk, skadar dig eller behöver hjälp med din psykiska hälsa är du välkommen till oss.
Du får hjälp med att bedöma dina besvär. Om vi bedömer att du behöver behandling kan du få det. Du kan till exempel få behandling för infektioner, sår, högt blodtryck, astma, diabetes, ångest eller sömnproblem.
Vi ger dig även stöd kring din hälsa och dina vanor i vardagen för att du ska kunna må så bra som möjligt. Om du behöver ytterligare hälso- och sjukvård hjälper vi dig vidare.
Driver du denna mottagning?
Nationella Patientenkäten
Resultat från nationell patientundersökning
72.9av 100
Helhetsbetyg 2024
±8.6 konfidensintervall
103 svar (39% svarsfrekvens)
79.5 nationellt medel (41% svarsfrekvens)
Dimensioner
Helhetsintryck73.3±8.9Medel 80.1
Emotionellt stöd70.4±9.9Medel 76.6
Delaktighet och involvering72.6±8.8Medel 79.8
Respekt och bemötande81.1±7.6Medel 85.5
Kontinuitet och koordinering63.0±9.4Medel 72.6
Information och kunskap68.6±9.0Medel 76.5
Tillgänglighet78.3±8.0Medel 82.6
Markering visar nationellt medelvärde.
Helhetsintryck
Baserat på 71 textrecensioner*
Vårdcentralen Centrum får mycket positiv återkoppling för sitt respektfulla bemötande och kunniga personal. Många patienter upplever att de snabbt fått den hjälp de behöver och personalen uppfattas som lyhörd och kompetent. Dock finns några som upplevt brister i kommunikationen mellan personal och att det kan vara svårt att få tider för besök. Överlag är intrycket att det är en vårdcentral som erbjuder bra vård och stöd i många situationer.
Många tycker
Fint bemötande
Kunniga och lyhörda
Några tycker
Brister i kommunikationen
Enstaka tycker
Snabb respons
Bra för akut hjälp
Långa väntetider
Särskilt lämplig för
akutvård, respektfulla möten, lyhörd personal
*Sammanfattat från Google (3), Facebook (2) & Nationell patientenkät (66).
Vårdcentralen Centrum får mycket positiv återkoppling för sitt respektfulla bemötande och kunniga personal. Många patienter upplever att de snabbt fått den hjälp de behöver och personalen uppfattas som lyhörd och kompetent. Dock finns några som upplevt brister i kommunikationen mellan personal och att det kan vara svårt att få tider för besök. Överlag är intrycket att det är en vårdcentral som erbjuder bra vård och stöd i många situationer.
Många tycker
Fint bemötande
Kunniga och lyhörda
Några tycker
Brister i kommunikationen
Enstaka tycker
Snabb respons
Bra för akut hjälp
Långa väntetider
Särskilt lämplig för
akutvård, respektfulla möten, lyhörd personal
*Sammanfattat från Google (3), Facebook (2) & Nationell patientenkät (66).