Om du inte är nöjd med något i vården kan du lämna synpunkter/klagomål, både som patient och närstående. Kontakta verksamheten där du fick vård eller kontakta patientnämnden. Du kan välja att vara anonym, se mer information här:
https://www.1177.se/kronoberg/sa-fungerar-varden/om-du-inte-ar-nojd/om-du-inte-ar-nojd-med-varden/
Patientnämnden är en opartisk instans som finns i alla regioner och...
From 1 september har vi reducerad bemanning vilket kan innebära längre handläggningstid.
Den 18 september, 2 oktober, 20 oktober och 4 december har vi stängt pga utbildning.
Om mottagningen
Om du inte är nöjd med något i vården kan du lämna synpunkter/klagomål, både som patient och närstående. Kontakta verksamheten där du fick vård eller kontakta patientnämnden. Du kan välja att vara anonym, se mer information här:
https://www.1177.se/kronoberg/sa-fungerar-varden/om-du-inte-ar-nojd/om-du-inte-ar-nojd-med-varden/
Patientnämnden är en opartisk instans som finns i alla regioner och fungerar som en länk mellan patient och vården. Patientnämnden göra inga egna medicinska bedömningar och tar inte heller ställning till om vårdgivaren har gjort rätt eller fel. Patientnämndens uppgift är att hjälpa dig som patient eller närstående att föra fram dina synpunkter eller klagomål samt se till att de blir besvarade av verksamheten.
Du kan kontakta Patientnämnden via 1177 Vårdguidens e-tjänster, skriva brev eller ringa till oss. Kan vi inte besvara ditt samtal på en gång, lämna ett meddelande i röstbrevlådan så ringer vi upp dig.
Om du önskar synpunktsblankett, hör av dig till oss.