Eskadervägen 8, Täby

Behandling av huvudvärk

Tennisarmbåge

Elterapi

Behandling av musarm

Varmt välkommen till Roslagskliniken!

Mitt i Näsby Park, på Eskadervägen 8, hittar du Roslagskliniken. Här jobbar legitimerade naprapater med bred erfarenhet inom naprapati, så att du kan få den hjälp du behöver. Oavsett om du har långvariga besvär från rörelseapparaten eller om du har drabbats av något akut, kan du vända dig till oss för att få hjälp. Dessutom erbjuder vi ett modernt och trevligt gym.

Vi anpassar behandlingen efter dina behov

Roslagskliniken startades för snart 42 år sedan av naprapat Åke Snellström. Med åren har lokalerna blivit större, kompetensen bredare och antalet nöjda patienter fler. Ambitionen om att finna den mest lämpliga behandlingsformen för varje enskild patient, har däremot alltid varit densamma. Alla är välkomna till Roslagskliniken, både du som privatperson och elitidrottsman. Vi har även avtal med en rad olika företag och försäkringsbolag.

Det här kan Roslagskliniken hjälpa dig med

Vi kan ta hand om de flesta besvär från rörelseapparaten, som till exempel:

• Ryggskott
  • Nackspärr
  • Ischias
  • Hälsporre
  • Spänningshuvudvärk
  • Tennisarmbåge
  • Musarm
  • Stukning

Våra naprapater använder sig av en rad olika metoder för att behandla dina besvär, såsom manipulation, mobilisering, triggerpunktsbehandling eller massage. Vi erbjuder dessutom elterapi, vilket är ett mycket effektivt komplement till de traditionella metoderna.

Hitta hit

Roslagskliniken ligger på Eskadervägen 8 i Täby. Du kan enkelt ta dig hit genom att åka Roslagsbanan till Näsby Park, som ligger precis invid kliniken. Om du istället tar bilen så kan du parkera gratis med p-skiva.

Välkommen att boka tid hos någon av våra duktiga naprapater på Roslagskliniken!

Informationen uppdaterades 15:55 - 19 feb, 2024

Åke Snellström

Johan Hermansson

Johanna Johansson

Simon Ydefjäll

Suzanne Hansen

16 nov, 2021

Har fått hjälp flera gånger de senaste 25 åren och har alltid varit väldigt nöjd! Snabbt och effektivt och stor kunskap och kompetens!

16 nov, 2021

Otroligt snabba att få koll på vad som är felet, enkel och tydlig kommunikation vad som behöver åtgärdas och vilken behandling som behövs. Har fått ordning på långvariga problem med nacke och rygg.

16 nov, 2021

Jag är supernöjd med både behandling och personal

15 nov, 2021

Fråga ställd 14:33 - 1 dec, 2014

Hej jag har haft ont i en hälsena långt ner mot hälen,ca 9 mån. har provat sjukgymnastik akupunktur laserbehandling utan något resultat, kan stötvågsbehandling hjälpa mig tro?

Roslagskliniken svarar:

Det skulle vara ett bra alternativ att prova för dig. Vi har goda resultat och vi brukar också komplettera med vår likströmsbehandling efter några stötvågsbehandlingar. MVH Kersti på Roslagskliniken

Fråga ställd 20:24 - 28 aug, 2013

Hej, för många år sen fick jag mitt inre ledband i knäet uttänjt under en fotbollsträning. Ett motlägg där jag kom från sidan med utsträckt ben (bredsida) och den andra med sträckt vrist. 4-5månader med sjukgymnastik och rehab. Förra veckan hände samma sak igen och mitt ledband är åter igen uttänjt. Vad jag har hört kan man skynda på läkeprocessen med hjälp av behndling. Jag är annars fullt frisk och vältränad efter kick/thaiboxning 4-5 pass i veckan under 3 år.. Men nu är jag efter EN fotbollsträning helt paralyserad. Är detta något ni kan hjälpa mig med? /Anton

Roslagskliniken svarar:

Hej Anton! Vi på Roslagskliniken i Täby använder pulserad likström som behandling på nya och gamla ledbandskador (mm). Självkart måste skadan undersökas eftersom varje skada är individuell och behandlingsmetod kan variera. Du är varmt välkommen! //Matts, leg naprapat