På mottagningen i Hallstahammar finns läkare, distriktssköterskor, sjuksköterskor, undersköterskor, medicinska sekreterare, dietist, psykolog, arbetsterapeut, fysioterapeuter, mödravård (barnmorskor) och barnhälsovård (BVC).
Kolbäck har öppet mellan kl. 8-16 mån-ons-fre. Vi har distriktssköterskemottagning, läkarmottagning och laboratorium öppet dessa dagar. Du bokar din tid på 021-176700. Övriga yrkesprofessioner hittar du på Vårdcentralen i Hallstahammar.
Verksamhetschef Erica Westergård
erica.westergard@regionvastmanland.se 2026
Vi har 5 fasta läkare.
2 Allmänspecialister,
1 Specialist i internmedicin/hematologi
1 Geriatriker.
Utöver detta har vi även 3 utbildningsläkare, 2 ST- Läkare och en AT-Läkare.
Driver du denna mottagning?
Nationella Patientenkäten
Resultat från nationell patientundersökning
Vårdcentraler
72.7av 100
Helhetsbetyg 2025
±8.0 konfidensintervall
121 svar (41% svarsfrekvens)
78.8 nationellt medel (45% svarsfrekvens)
Dimensioner
Vård och behandling71.4±8.3Medel 79.8
Delaktighet74.2±8.1Medel 80.9
Bemötande78.2±7.6Medel 84.4
Kontinuitet61.6±9.2Medel 71.0
Information67.9±8.6Medel 75.4
Tillgänglighet75.6±7.7Medel 80.2
Markering visar nationellt medelvärde.
Helhetsintryck
Baserat på 107 textrecensioner*
Hallstahammar-Kolbäck Närvården erbjuder en blandad upplevelse för patienter. Vissa recensenter lyfter fram positiva möten med kunnig personal, särskilt bland sköterskorna. Däremot finns det klagomål på bemötande och brist på kommunikation samt koordinering inom vårdcentralen. Många patienter känner att deras vårdbehov inte bemöts tillräckligt och väntetiderna är långa. Åsikterna om vårdkvaliteten är delade.
Många tycker
Vänliga sköterskor
Dåligt bemötande
Brist på samordning
Dålig kommunikation
Lång väntetid
Enstaka tycker
Kunnig läkare
Särskilt lämplig för
N/A
*Sammanfattat från Google (5) & Nationell patientenkät (102).
Hallstahammar-Kolbäck Närvården erbjuder en blandad upplevelse för patienter. Vissa recensenter lyfter fram positiva möten med kunnig personal, särskilt bland sköterskorna. Däremot finns det klagomål på bemötande och brist på kommunikation samt koordinering inom vårdcentralen. Många patienter känner att deras vårdbehov inte bemöts tillräckligt och väntetiderna är långa. Åsikterna om vårdkvaliteten är delade.
Många tycker
Vänliga sköterskor
Dåligt bemötande
Brist på samordning
Dålig kommunikation
Lång väntetid
Enstaka tycker
Kunnig läkare
Särskilt lämplig för
N/A
*Sammanfattat från Google (5) & Nationell patientenkät (102).