Övertorneå hälsocentral

Om Övertorneå hälsocentral

Hos oss möter du personal med hög kompetens och lång erfarenhet inom olika områden vilket gör att vi kan ge dig ett professionellt omhändertagande. På vår mottagning arbetar förutom läkare i allmänmedicin distrikts- och sjuksköterskor som också ansvarar för egna mottagningar såsom astma, tonometri, diabetes och flyktingverksamhet, röntgensköterska och undersköterskor. Här finns också BVC och MVC. På laboratoriet arbetar en biomedicinsk analytiker tillsammans med en undersköterska. Vår rehabverksamhet sköts av arbetsterapeuter sjukgymnast och kurator. Hälsocentralen har också en akutavdelning med 5 vårdplatser och integrerad ambulansverksamhet.

Lista dig hos Övertorneå hälsocentral

0927 - 797 55 Växelnummer