Sala Väsby vårdcentral

Om Sala Väsby vårdcentral

Hos oss finner du en samlad kompetens som är beredd att ta emot dig.

Vi är en komplett vårdcentral med fysioterapeut, arbetsterapeut, specialstsjuksköterska i psykiatri, kurator/psykoterapeut, dietist, diabetessköterska, sjuksköterska, distriktssköterska, undersköterska, BVC-sköterska, barnmorska, medicinsk sekreterare och läkare.

Vi har ett nära samarbete med Sala sjukhus och dess funktioner så som bland annat röntgenavdelningen.

Vi har mottagning inom astma/KOL, diabetes, inkontinens, minnesstörning, sömnstörning och mindfulness. Du kan få hjälp med vaccinationer, cellprovtagning, samtalsstöd, råd om förebyggande hälsa samt rökavvänjningsstöd.

Vi har även en mottagning i Västerfärnebo där det finns distriktssköterska, speciella öppettider gäller vid denna mottagning

Behöver du boka tid? Logga gärna in via www.1177.se för boka tid eller t ex förnya recept mm.

Verksamhetschef Louise Berggren
louise.berggren@regionvastmanland.se

Lista dig hos Sala Väsby vårdcentral

0224 - 584 00 Växelnummer
Järnvägsgatan 7A, Sala - visa på karta
Du behöver ingen remiss för besök hos oss.
Husläkare / vårdcentral