Lits hälsocentral

Östersund

Hälsocentralen ligger i Lits centrum på Sörevägen 8. Gratis parkering/handikapparkering nära entrén och Apoteket Hjärtat finns inne på hälsocentralen. Från Östersund är det 22 km till Lit, väg E 45. Buss går dagligen från Östersund till Lit nr 140/142 och 143 mot Lit eller Häggenås.

Hälsocentralen betjänar ca 4200 invånare. Hälsocentralen i Lit ansvarar även för äldreboendet Häradsgården och är sammanbyggt med hälsocentralen. Här finns också servicelägenheter samt hemtjänststation. I samma byggnad som hälsocentralen, på övervåningen finns kommunen med bla sjukgymnast, arbetsterapeut och distriktssköterskor som vi samarbetar med.

Lista dig hos Lits hälsocentral

Beställ din receptbelagda medicin online

Snabbt, säkert & fraktfritt!

Apoteket
Till Apoteket.se

ANNONS. Min Doktor – Vårdcentral i fickan

ANNONS. Doktor24 - Läkare i din mobil och dator

Fri rådgivning till rätt vård, dygnet runt!

Det är jobbigt att vara sjuk, att få vård ska vara enkelt.

Sök vård nu!

Telefon 0642 - 447 47
Sörevägen 8,836 31 Lit - visa på karta
  • Måndag 08:00 - 11:30 akut till 17.00

Allmänmedicin, Barnavårdscentral, Barnmorska, Distriktssköterskeverksamhet, Fysioterapeut, Husläkare / vårdcentral, Sjukgymnast