Öppet, idag till 17:00

Älvsbyns hälsocentral

Fluxenvägen 16, 942 33 , Älvsbyn

Älvsbyns hälsocentral

Välkommen till oss på Älvsbyns hälsocentral, ditt självklara val om du önskar en hälsocentral med personal med mångårig erfarenhet och kompetens. Utöver specialistläkare i allmänmedicin har vi lab, distriktssköterske-, diabetessköterske-, demens och astma/KOL mottagning samt diplomerad tobaksavvänjare. BVC med barnsjuksköterska, MVC, preventivmedelsrådgivning samt ungdomsmottagning. Vår rehabiliteringsverksamhet består av arbetsterapeut, sjukgymnastik, ljusbehandling, kurator och rehabiliteringskoordinator. Vi arbetar aktivt med hälsovård och livsstilsfrågor och har hälsosamtal med 40-, 50-, 60-åringar. Dessutom har vi verksamhet dygnet runt med ambulans. Hos oss får patienter och anhöriga ett gott bemötande och bra omhändertagande av kunnig personal med hög kompetens. Välkommen till oss!

Informationen uppdaterades 16:04 - 10 maj, 2021

5 / 5