Wästerläkarna, Älvsborg

Om Wästerläkarna, Älvsborg

Wästerläkarna har varit verksamma i stadsdelen Älvsborg sedan 1994. Vi erbjuder våra listade patienter drop in-mottagning för läkarbesök mån-tors 8-12 samt 13-16, fred 8-12, därefter tar vi emot akut sjuka och barn fram till kl 16. Här arbetar allmänläkare, distriktssköterskor, sjuksköterskor och utbildningsläkare. Vi har även BVC och specialmottagning för astma/KOL, diabetes och högt blodtryck samt äldremottagningen 70+. Vi har legitimerade Psykologer och medicinsk fotvård. Vi utför även hälsoundersökningar och har en vaccinationsmottagning.
Jourtid hänvisar Wästerläkarna till Alléjouren, Södra Allégatan 6, Axesshuset. (öppet vard 17-22, lör-sön-helg 10-16) Övriga tider hänvisar vi till Sahlgrenskas Akutmottagning.

Lista dig hos Wästerläkarna, Älvsborg

Hängpilsgatan 3, 426 77, Västra Frölunda - visa på karta

Wästerläkarna, Älvsborg

4,9

13:22 - 19 feb, 2018 skrev:

Wästerläkarna, Älvsborg 70+ och gynekologen en pärla i sjukvården.
TACK

16:03 - 30 aug, 2017 skrev:

Jag har min läkare Henrik von Sydow och han är fantastiskt! Han tar sig alltid tid och lyssnar och vill alltid hjälpa på bästa möjliga sätt.
Dom andra läkarna och sjuksköterskorna är lika bra.
Alltid bra bemötande.

13:17 - 05 jul, 2017 skrev:

Ni är bäst! Tack ❤

07:48 - 11 maj, 2017

17:10 - 17 jan, 2017

10:28 - 13 dec, 2016

16:18 - 08 sep, 2016

19:50 - 04 jun, 2016 skrev:

Dr Fredrik Merck som är min läkare på Västerläkarna är en varm kunnig läkare som ger sig tid. Han har hjälpt mej mkt. Övrig personal är också bra.

12:30 - 20 jan, 2016