karta knapp bakgrund
Lediga tider
99+
Specialistområden

Tandläkare i Billdal

På vården.se kan du jämföra 3 Tandläkare i Billdal. Boka tid på den mottagning som passar dina behov bäst
208 mottagningar i närheten av Billdal
Digital vårdgivare
Folktandvården Online

Akut tandvärk Kostnadsfritt för barn och unga under 24 år, samt för vuxna med frisktandvårdsavtal. Övriga patienter: 400 kr.

Tandläkare Thomas Alvling

Smile Göteborg Ett4
Öppet idag till 19:30

Smile Göteborg Avenyn

Boka tid hos oss

Vad har tandläkare i Billdal för snittbetyg?

I nuläget finns det inga omdömen på tandläkare i Billdal. Lämna gärna ett omdöme om just din tandläkare i Billdal så att fler patienter kan hitta rätt vård!

Vilken tandläkare är bäst i Billdal?

Eftersom det inte finns några omdömen på tandläkare i Billdal idag så är det svårt att säga vilken som är bäst. Du kan till exempel jämföra öppettider eller adress, för att se vilken tandläkare som passar bäst för just dig.

De tandläkare i Billdal som erbjuder tid snabbast är:

Vilka tandläkare i Billdal har öppet på kvällar och helger?

Idag finns det inga tandläkare i Billdal som har öppet på kvällar eller helger. Om du vill nå en tandläkare på kvällen eller på helgen kan du prova att utöka din sökning på Vården.se.

Vad gör en tandläkare?

En tandläkare utreder och behandlar skador och sjukdomar i munnen, och arbetar för att förebygga att dessa ska uppstå. Tandläkaren kan hjälpa till med alla steg, från undersökning och diagnostisering till behandling. För att få arbeta som tandläkare behöver man ha genomfört fem års heltidsstudier och inneha legitimation från Socialstyrelsen.

Vad kostar det att gå till tandläkaren?

I Sverige har man gratis tandvård till och med det år man fyller 23 år. I det ingår i stort sett alla undersökningar och behandlingar, oavsett om du går till en privat klinik eller till Folktandvården. Från och med 24 års ålder får du själv betala för din tandvård. Priserna kan variera mycket mellan olika kliniker, så det kan vara bra att jämföra flera.

Från 24 års ålder får du också ett tandvårdsbidrag varje år. Summan varierar beroende på din ålder:

• 24-29 år: 600 kr per år
  • 30-64 år: 300 kr per år
  • 65 år och upp: 600 kr per år

Om du har en sjukdom som påverkar din tandhälsa kan du få ett ytterligare bidrag.

Hur ofta går man till tandläkaren?

För att kunna upptäcka och förebygga eventuella besvär är det bra att gå till tandläkaren regelbundet. Det kan vara olika hur ofta du behöver gå till tandläkaren, beroende på hur mycket problem du har med dina tänder och din munhälsa. Det är vanligt att man går till tandläkaren en gång om året, men du kan gå både oftare och mer sällan, beroende på dina vårdbehov.

Hur byter man tandläkare?

Du väljer själv vilken tandläkare du vill gå till och du kan när som helst byta tandläkare. Om du vill byta tandläkare är det bara att du kontaktar den nya kliniken som du vill gå till och meddelar dem detta. Eftersom utbud och priser kan skilja sig mycket mellan olika kliniker kan det vara bra att jämföra flera innan du bestämmer vart du vill gå.