Behandling av huvudvärk

Torsåsgatan 1G, Kalmar

Naprapatlandslaget Kalmar

Akupunktur

Massage

Huvudvärk är ett vanligt besvär som kan orsakas av olika saker. Vi på Naprapatlandslaget Kalmar kan hjälpa dig hitta sätt att lindra din huvudvärk eller bli av med den helt.

Olika typer av huvudvärk

Vi upplever alla huvudvärk någon gång i livet. Vanligtvis är huvudvärk ofarligt och det går att behandla. De två vanligaste typerna av huvudvärk är spänningshuvudvärk och migrän. Vi på Naprapatlandslaget Kalmar har stor vana med att behandla just spänningshuvudvärk. Det brukar kännetecknas av spänd och smärtsam nacke, att smärtan sitter som ett band runt huvudet, på toppen av huvudet, eller i pannan eller tinningen och att man upplever koncentrationssvårigheter och trötthet.

Varför får man huvudvärk?

Om belastningen blir så stor att man upplever huvudvärk som symtom, är vår uppgift att lista ut vad som orsakar problemet. Det kan exempelvis vara nacken, men det kan också bero på stress, att man inte vilar och sover ordentligt, att man har synbesvär, dålig hållning, eller är uttorkad. Vi går till botten med dina besvär och arbetar utifrån det, så att du kan undvika det i framtiden.

Hur behandlar vi huvudvärk?

När du kommer till oss får du berätta om dina besvär och sedan undersöker vi dig för att se vad som är spänt och inte fungerar som det ska. Efter att vi ställt en diagnos tar vi fram en lämplig behandling för dig. De behandlingsmetoder vi har syftar till att normalisera nervsystemets funktion. Det kan till exempel vara att man mobiliserar stela leder eller använder medicinsk akupunktur. Den behandling vi väljer beror på dina behov och bakgrund, då vi vill att den ska vara så säker och effektiv som möjligt.

Få hjälp med din huvudvärk hos våra naprapater på Naprapatlandslaget Kalmar redan idag!

Välkommen till Naprapatlandslaget - världens största naprapatkedja!

Naprapatlandslaget Kalmar hittar du på Torsåsgatan 1 G i Kalmar. Här träffar du kunniga naprapater som hjälper dig med alla tänkbara besvär från muskler och leder.

Vår vision: bäst på muskel- och ledbehandling

Redan 1998 träffades vi som grundade Naprapatlandslaget, på Scandinavian College Of Manual Medicine/Naprapathögskolan. Det vi alla hade gemensamt var att vi drömde om att hjälpa människor bli friska genom naprapati. Anledningen till att Naprapatlandslaget startades var att vi kände att det saknades en stor aktör i branschen, och bestämde oss för att grunda det som skulle bli världens största naprapatkedja. Idag har vi ett fantastiskt gäng kunniga och kompetenta naprapater som alla jobbar mot vår vision: bäst på muskel- och ledbehandling!

Vi hjälper dig med dina besvär

Hos Naprapatlandslaget Kalmar kan du få behandling för en rad olika besvär från muskler och leder, till exempel:

• Ont i knät
  • Ischias
  • Ont i ryggen
  • Diskbråck
  • Tennisarmbåge

Behandlingen anpassas alltid efter just dina behov och vi arbetar med flera olika metoder, som till exempel manipulation, mobilisering, triggerpunktsbehandling, massage, stretching, och akupunktur.

Boka en tid hos oss på Naprapatlandslaget Kalmar, redan idag!

Informationen uppdaterades 13:40 - 14 jun, 2023

Loading map