Nordic Holistic Care (NHC) Medicinsk Fotvård

Behandling av liktorn

Pris från: 600 kr

Behandling av vårtor

Pris från: 650 kr

Hos Nordic Holistic Care (NHC) Medicinsk Fotvård erbjuder vi behandling av vårtor.

Så smittar vårtor

Vårtor orsakas av virus och med över 500 kända vårtvirus världen över är det en av de absolut vanligaste infektionerna. Vårtor har en hög smittorisk och därför är det vanligt att det överförs mellan människor. Virusen trivs extra bra i varma, fuktiga miljöer som till exempel på badhus eller idrottsanläggningar. Det är också vanligt att viruset smittar vid närkontakt mellan familjemedlemmar. För att du ska bli smittad krävs dock att det finns en öppning i huden, som exempelvis sprickor eller sår i huden.

Vårtor ska behandlas direkt

Vårtor är inte farligt, men kan kännas obehagliga eller ömma, beroende på var på kroppen den sitter. Vårtor har också en tendens att både smitta och att växa sig större. Dessutom kan vårtor bli kroniska. Om du vill bli av med din vårta är det därför bra om du kan få behandling så snabbt som möjligt, gärna så fort du upptäcker en vårta på kroppen. Ju snabbare behandling, desto bättre resultat!

Varmt välkommen till Nordic Holistic Care (NHC) Medicinsk Fotvård för din vårtbehandling!

Fotmassage

Pris från: 650 kr

Varmt välkommen till Nordic Holistic Care (NHC) Medicinsk Fotvård på Värmdö!

Hos Nordic Holistic Care (NHC) Medicinsk Fotvård hjälper jag till att både behandla, förebygga och lindra problem och sjukdomar i dina fötter. Jag som driver kliniken heter Darcia Pratt-Eriksson, och är diplomerad fotvårdsterapeut vid Axelsons Institute. Jag följer kraven från socialstyrelsen och är även medlem i Sveriges Fotterapeuter och innehar behandlingsförsäkring.

Fotvård på Värmdö

Min klinik ligger i fräscha lokaler på Värmdö, men hembesök erbjuds även för dig som har svårt att ta dig till fotvårdskliniken. Hos mig kan du bland annat få hjälp med:

• Medicinsk fotvård
  • Fot- och nagelsvamp
  • Hälsporre
  • Liktorn
  • Vårtor
  • Fot- och underbensmassage
  • Tips och råd

Hitta till Nordic Holistic Care (NHC) Medicinsk Fotvård

Kliniken ligger på Fruviksvägen 2-6 på Värmdö. Du kan enkelt ta dig hit med både buss och bil. Tar du bussen finns det ett flertal bussar att välja från Slussen, närmsta busshållplats är Grantomta. Tar du bilen ligger kliniken i nära anslutning till väg 274.

Välkommen att kontakta Nordic Holistic Care (NHC) Medicinsk Fotvård för att boka en tid!

Informationen uppdaterades 09:04 - 20 feb, 2024

Omdömen från patienter

4.5 av 5
4.88 av 5

Spontant omdöme
31 maj, 2024

Trevligt bemötande och kunnig inom sitt yrke. Varma rekommendationer.

Spontant omdöme
10 jan, 2022

Trevligt bemötande och duktig. Rekommenderas!

Måndag - Söndag:09:00 - 19:00
Loading map