Tandblekning - för dig över 23 år
1/5

Smile Vänersborg

Köpmansgatan 3, Vänersborg

Smile Vänersborg

Längtar du efter ett vitt leende? Hos oss på Smile Vänersborg kan du få hjälp med att göra tandblekning, för ljusare tänder. Innan du gör en tandblekning hemma behöver du oftast göra en undersökning på vår klinik först. Observera att du bara kan boka denna behandling om du är över 23 år.

Vi hjälper dig med tandblekning hemma

Om du önskar bleka tänderna hemma så kan vi på Smile Vänersborg hjälpa dig med det. Då får du genomgå följande steg:

• Besök oss på Smile Vänersborg så gör vi en avgjutning av dina tänder.
  • Du får plastskenor efteråt, som är anpassade till formen på dina tänder.
  • Hemma fyller du plastskenorna med blekmedel, som du sedan sätter över tänderna.

Antingen genomför du tandblekningen på dagen eller kvällen. Du behöver troligtvis upprepa behandlingen i flera dagar för att det ska ge effekt.

Så länge håller tandblekning

Det är många som undrar hur länge tandblekning håller. Generellt säger man att tandblekning håller i ungefär 2 år, men detta beror på hur väl du sköter din munhygien och om du snusar eller dricker mycket kaffe.

Välkommen att bleka dina tänder hos Smile Vänersborg!

Inga lediga tider den närmaste månaden

Akut tandvård - för dig över 23 år

Du får ett kostnadsförslag.

Välkommen till Smile Vänersborg

Vår tandläkarklinik ligger på Köpmansgränd 3 och är enkel att hitta till i markplan. Invid finns både bibliotek och frisör. Du finner lugnet i trivsamma och fräscha lokaler och möter våra engagerade medarbetare. Vi har både tandläkare, tandhygienist, tandsköterskor och en specialisttandläkare i parodontologi på plats. Barn och ungdomar upp till 23 års ålder har fri tandvård men det finns också möjlighet att söka ersättning av Försäkringskassan för våra behandlingar.

Utbudet hos oss på Smile Vänersborg är följande:

• Akut tandvård

• Specialisttandvård

• Barn- och ungdomstandvård

• Familjetandvård

Det finns också möjlighet att konsultera vår specialisttandläkare inom tandlossningssjukdomar, en så kallad paradontolog.

Vi erbjuder akut tandvård i Vänersborg

Behöver du akut tandvård? Tveka inte att kontakta oss då vi snabbt kan erbjuda dig en tid vid tandvärk eller andra besvär. Vi finns här när du behöver oss!

Har du testat Familjetandvård?

Hos Smile Vänersborg erbjuder vi tandvård för hela familjen. Ni kanske vill komma hela familjen vid samma tillfälle? Då ordnar vi självklart det. Hos oss får både du och dina barn en tandvård för livets alla leenden. Barn och ungdomar går självklart kostnadsfritt fram till 23 år.

Det är enkelt att hitta till Smile i Vänersborg

Smile på Köpmansgränd ligger i de nordvästra delarna av Vänersborg, men det är enkelt att exempelvis köra dit via Edsvägen eller Östra Vägen. Det finns en stor parkering precis i närheten så att du säkert får tag på en ledig parkeringsplats. För de som föredrar att ta bussen ligger Vänersborgtorget precis i närheten där ett flertal bussar stannar. Därifrån är det bara en kort promenad.

Välkommen att boka en tid hos Smile i Vänersborg!

Informationen uppdaterades 12:02 - 1 jul, 2024

Tisdag - Torsdag:07:00 - 19:00