Konsultation tandimplantat - för dig över 23 år

Smile Helsingborg

Drottninggatan 62, Helsingborg

Smile Helsingborg

Akut tandvård - för dig över 23 år

Du får ett kostnadsförslag.

Har du förlorat en eller flera tänder? Då kan tandimplantat vara en bra lösning för dig. Hos oss på Smile Helsingborg kan du få hjälp! Observera att du bara kan boka denna behandling om du är över 23 år.

Vad är ett tandimplantat?

Tandimplantat fungerar som en ersättning för en eller flera förlorade tänder. Implantatet består av två delar: en titanskruv och en krona, det vill säga en konstgjord tand. I det första steget fäster man skruven i käkbenet genom ett kirurgiskt ingrepp. När den har läkt fast ordentligt kan man i andra steget fästa den nya kronan i skruven, som fungerar ungefär som en konstgjord tandrot. Kronan tillverkas specifikt för dig och när den sitter på plats ser den ut och fungerar precis som en vanlig tand.

Varmt välkommen att boka en tid hos oss på Smile Helsingborg!

Välkommen till Smile Helsingborg!

I vackra Helsingborg, i ljusa lokaler på Drottninggatan 62, hittar du Smile Tandvård. Med många års erfarenhet inom tandvården erbjuder våra tandläkare, tandhygienister och ledande specialister trygg och modern vård anpassad efter dina behov. Här får du komplett tandvård som gör skillnad!

Behandlingar på Smile Helsingborg

• Tandblekning

• Tandimplantat

• Barn- och ungdomstandvård

• Tandreglering med Invisalign

Vi erbjuder tandvård inom flera specialistområden. Vi har personal med specialiteter inom tandlossning, tandreglering, rotbehandlingar och käkkirurgi.

Akut tandvård när du behöver

Har du drabbats av akut tandvärk eller varit med om en olycka som orsakat skada på dina tänder? Då finns vi här. Vi erbjuder akut tandvård med kort varsel när du behöver det som mest.

Familjetandvård när den är som bäst

Smile Helsingborg erbjuder tandläkare för barn och ungdomar. Hela familjen är välkommen och alla kan självklart gå till samma tandläkare. Vi erbjuder tandvård för barn och ungdomar helt kostnadsfritt upp till 23 års ålder. Behöver du hjälp att lista ditt barn hos oss är du varmt välkommen att vända dig till oss på Smile Tandvård Helsingborg så hjälper vi dig med det samt att hitta en passande tid för besöket.

Det är enkelt att hitta till Smile Helsingborg

Smile Tandvård ligger centralt i Helsingborg på Drottninggatan 62. Det centrala läget gör det enkelt att ta kollektivtrafiken. Önskar du hellre ta bilen finns goda parkeringsmöjligheter, bland annat i Sundsgaraget på Sundstorget.

Kontakta oss på Smile i Helsingborg för att boka tid redan idag

Informationen uppdaterades 09:41 - 13 jun, 2024

11 maj, 2023

Otrevliga och dåliga tandläkare. Gå inte hit. Finns många andra bra tandläkare att välja på.

7 mar, 2022

Varit och lagat samma tand två gånger på mindre än tre veckor. Samt att när tandläkaren kulle ta bort tandsten så tog hon samtidigt sönder två tänder som jag fick boka ännu en tid för att laga. Inte nog med det så är dom otrevliga, både tandläkare och platschef.

Loading map